Tanskalaislähtöinen elektroniikkakauppa Power on aloittanut toimintansa Suomessa. Avaus ei sujunut aivan odotetusti, sillä viime viikolla julkaisemassaan tiedotteessa yhtiö kertoi avaavansa verkkokaupan viime viikon torstaina, mutta lopulta verkkokauppa avautui vasta tämän viikon alussa.
Nyt Power on julkaissut uuden tiedotteen. Tiedotteenmukaan Poweron selvästi edullisempi kuin sen kilpailijat. Yhtiö pohjaa väitteensä Hintaopas-sivuston Hintasotaan, jossa voi verrata eri liikkeitä keskenään.
Pikainen katsaus osoittaa, että ”Puhelimet & GPS” -kategorian tuotteissa Powerin hinta on 67 prosentissa tuotteista edullisempi kuin kilpailija Gigantilla, ja 87 prosentissa tuotteista edullisempi kuin Verkkokauppa.comilla.
Merkille pantavaa on, ettei Power ainakaan vielä yllä valikoimansa laajuudessa kilpailijoidensa tasolle. Hintasodan mukaan Powerin valikoimiin kuuluu reilut 4000 tuotetta, kun Gigantin valikoimissa on yli 11 000 tuotetta ja Verkkokauppa.comin valikoimissa lähes 20 000 tuotetta.
Elektroniikka-alan jättiläiseksi haluavan Powerin strategia perustuu merkkituotteiden aggressiiviseen hinnoitteluun ja sen mahdollistavaan alhaiseen kustannustasoon. Ketjulla on jo ennestään Tanskassa Power-myymälöitä sekä verkkokauppa.
Suomen ensimmäiset Power-myymälät avataan syksyyn mennessä. Kaikissa myymälöissä on Power-konseptin mukaisesti digitaaliset hintalaput, jotka päivittyvät vähintään neljä kertaa päivässä Power.fi-verkkokaupan halvimpiin hintoihin. Asiakas maksaa Power-myymälässä aina saman hinnan kuin verkossa.