Kyseessä on Frankfurtin autonäyttelyssä esiteltävän C-sarjan Coupén AMG-versio. Pellin alta löytyy Mercedes-AMG GT S:stä tuttu 4,0-litrainen tuplaturbokasi.
C-sarja on Mercedes-AMG:n myynnillisesti tärkein mallisarja. C-sarjan mallisto täydentyi Coupélla vuonna 2011 ja se on siitä lähtien edustanut C-sarjan urheilullisinta päätä. Edellisestä AMG-mallista oli tarjolla myös erikoisvarustelu Black Series -versio.
Uusi AMG-versio on helppo tunnistaa muista C-sarjan malleista jo ulkonäön perusteella. Etupuskuri on samanlainen kuin sedanin ja farmarin AMG-malleissa. Lisäksi muihin malleihin verrattuna C 63:n raideleveys on suurempi ja samalla pyöränkaaria on levitetty. Takaosaa hallistevat AMG:lle tyypilliset neljä pakoputken päätä ja lisäksi peräkontin päältä löytyy hillitty ilmanohjain. Sisätilat ovat tutut C-sarjan muista korimalleista.
Moottorina on tuttu 4,0-litrainen kahdella turbolla höystetty V8, josta on tarjolla kaksi viritysastetta: C 63 Coupé -mallissa 350 kW (476 hv) ja C 63 S Coupéssa 375 kW (510 hv). Huippuvääntö tehokkaammassa on 700 Nm laajalla 1750-4500 kierrosalueella. Satasen nopeus saavutetaan 3,9 sekunnissa ja huippunopeus on vakiona rajoitettu 250 km/h, joskin se on mahdollista korottaa lukemaan 290 km/h.
Uusi Mercedes-AMG C 63 Coupé on esillä Frankfurtissa. Markkinoille se tulee ensi vuoden keväällä maaliskuussa.
Lue Teknavin koeajo Mercedes-AMG C 63 S:stä.
Galleria