Wish-sovellus on tullut monelle tutuksi viime vuosina edullisena ostospaikkana erilaisille vaatteille, asusteille ja pienelektroniikalle.
Nyt Wish on kertonut tuoreita lukuja menestyksestään CNET-sivuston haastattelussa. Wish on amerikkalaisyritys, joka tarjoaa sovelluksessaan markkinapaikan kuluttajien ja ainakin pääasiassa aasialaisten tavarantoimittajien välille. Käytännössä hinnat on mahdollista painaa alas, kun välikädet kuten tukkuliikkeet ja jälleenmyyjät jäävät välistä pois ja lisäksi toimitukset Aasiasta asiakkaille Euroopassa ja Yhdysvalloissa hoidetaan hitaalla, mutta kustannustehokkaalla laivarahdilla.
Wishin perustaja-toimitusjohtajan Peter Szulczewskin mukaan Wishissä mukana on jo 1 miljoonaa kauppiasta ja yli 200 miljoonan tuotteen valikoima. Aktiivisia käyttäjiä eli asiakkaita Wish on kerännyt jo 75 miljoonaa nyt huhtikuussa.
Wishin liikevaihto viime vuodelta ylsi 1 miljardiin dollariin, ja karkeasti tuplaantui edellisvuodesta. Samanlaista kasvua tavoitellaan tänäkin vuonna. Wish kirjaa liikevaihtoonsa vain oman osuutensa tuotteiden myynnistä, eikä se ole kertonut koko myyntinsä määrää.
Wish-sovellus on saataville sekä Androidille että Applen iPhonelle.