Vastaamo tarjoaa tietomurron uhreiksi joutuneille asiakkailleen keskustelua terapeutin kanssa.
Vakavan tietomurron kohteeksi joutunut psykoterapiakeskus Vastaamo kertoo tekevänsä hartiavoimin töitä tiedottaakseen ja ohjeistaakseen tietoturvaloukkauksen kohteena olleita asiakkaitaan ja työntekijöitään.
Vastaamo tiedottaa sivuillaan yrityksen olevan äärimmäisen pahoillaan asiakkaidensa ja työntekijöidensä puolesta.
– Asiakkaidemme ja työntekijöidemme vaikean tilanteen keskellä haluamme myös tarjota psykoterapian ammattilaistemme tukea asiakkaillemme, joita asia koskettaa, todetaan tiedotteessa.
Vastaamo kertoo avanneensa erillisen kriisipuhelimen, joka palvelee numerossa 044 4141 997. Yrityksen mukaan puhelin on ruuhkautunut, sillä yhteydenottoja on tullut paljon.
Yritys kertoo tarjoavansa jokaiselle tietomurron uhriksi joutuneelle asiakkaalleen maksuttoman mahdollisuuden keskusteluun terapeutin kanssa.
– Tätä keskustelua varten asiakas voi olla yhteydessä ensisijaisesti suoraan omaan terapeuttiinsa tai kriisipuhelimeen. Kriisipuhelimessa asioinnista ja maksuttomasta keskustelusta ei tehdä potilaskirjauksia, Vastaamo tiedottaa.
Vastaamon mukaan yrityksen henkilöstö toimii tällä hetkellä erittäin suuren paineen alla. Vastaamo ilmoittaa vastaavansa lain ja säännösten puitteissa kaikkiin saamiinsa potilastietoihin liittyviin tietopyyntöihin. Vastaamon mukaan tietopyyntöjä on tullut suuri määrä, mutta prosessi on hidas.