Osa Nordea-pankin asiakkaiden tileistä ei tänä aamuna näkynyt asiakkaiden verkko- ja mobiilipankkipalveluissa.
Nordea kertoi ongelmasta Twitterissä noin kello 7.15 aikaan. Kello yhdeksän aikaan pankki ilmoitti, että häiriö on saatu korjattua ja että tilit näkyvät verkko- ja mobiilipankissa jälleen normaalisti.
– Pahoittelemme häiriöstä asiakkaillemme aiheutunutta haittaa, Nordea toteaa tviitissään.
Jos tviitti ei näy, voit katsoa sen täältä.
Häiriön aikana korttimaksaminen kauppojen kassoilla onnistuu edelleen normaalisti.
Jos tviitti ei näy, voit katsoa sen täältä. .
Nordealla oli vastaavia ongelmia huhtikuussa. Tuolloin osalla asiakkaista esimerkiksi säästötilin saldo saattoi näyttää verkkopankissa virheellisesti nollaa.
Nordealle satelee kritiikkiä
Tämänaamuiset häiriöt ovat aiheuttaneet ymmärrettävästi kipakkaa palautetta sosiaalisessa mediassa. Moni asiakas ehti kauhistella rahojen ja tilien katoamista.
– Nordea tarjoilee asiakkailleen jatkuvasti ikäviä yllätyksiä, eräs kirjoittaa Twitterissä.
Nordean asiakkaat ovat olleet esimerkiksi tuohtuneita siitä, miten huonosti Nordea on ongelmista tiedottanut.
– Saisi pankkisovelluksen etusivullakin olla ilmoitus tästä! Puoliso, joka ei käytä Twitteriä, häkeltyi, kun kaikki tilit, esim. laskujen maksutili, eivät näkyneet, kun yritti maksaa laskua, eräs Twitter-käyttäjä tuhahtaa.
MTV Uutiset tarkisti asian noin kello 9 aikaan, eikä pankkisovelluksen etusivulla ollut tuolloin ilmoitusta häiriöistä.
– Avaattehan myös kuluttajille syyn, mistä ongelmat johtuivat, eräs kehotti Twitteristä.
Juttua muokattu 30.10.2022 kello 8.54: Lisätty tieto siitä, että korttimaksaminen onnistuu. Lisätty kello 9.05 tietoja pankin saamasta palautteesta ja vian korjaantumisesta. Muokattu otsikkoa kello 9.16, ja nostettu siihen tieto pankin saamasta palautteesta.
5:34