Uusi Corvette on niin tehokas, että se on jo ongelma: Runko vääntyy ja ikkunat hajoilevat

Chevrolet on 1960-luvulta lähtien uhannut valmistaa keskimoottorisen Corvetten, mutta syystä tai kolmannesta sellaista ei ole koskaan saatu tuotantoon. Uuden aikakauden keskimoottorinen Corvette näyttää kuitenkin nyt todennäköisemmältä kuin koskaan aiemmin. 

General Motors ei ole juurikaan hiiskunut myöhemmin tänä vuonna esiteltävästä uuden sukupolven Corvettesta, vaikka naamioitu auto on onnistuttu kuvaamaan radalla jo useaan otteeseen.

Virallisesti nimeä Chevrolet Corvette C8 kantava muskeliauto tulee kokemaan melkoisen muodonmuutoksen edeltäjiinsä verrattuna. Pitkä konepelti on jäämässä 2020-vuosimallissa historiaan, ja lopputulos muistuttaneekin enemmän italialaisten urheiluautovalmistajien tuotoksia.

Auton suunnittelu ei ole myöskään edennyt täysin kivuttomasti. Sen julkaisua kerrotaan lykätyn lukuisien ongelmien vuoksi, joista merkittävimmät liittyvät auton tehokkaimpaan malliversioon.

Corvette C8 on nimittäin saamassa yli 900 hevosvoimaisen mallin, joka vääntää auton alumiinirunkoon nähden liikaakin. Autojulkaisu Hagertyn mukaan keskimoottorisesta autosta otetaan irti niin paljon voimaa, että se on saanut rungon jopa vääntymään testeissä. Moottoritilan peitteenä oleva ikkuna ei Hagertyn mukaan ole kestänyt rasitusta, vaan on mennyt rikki.

Perusmalli lanseerattaneen tuttuun tapaan Stingray-lisänimen alla, ja sen moottorina nähtäneen 6,2-litrainen V8, josta saadaan vähintään 500 hevosvoimaa tehoa.

Auton ensiesittelyä saataneen kuitenkin dotella todennäköisesti ainakin ensi kesään. Osuva paikka ja aika julkistukselle saattaisi olla esimerkiksi Kentuckyssa sijaitsevan Corvette-museon 25-vuotisjuhlat elokuun lopulla.

Lähde: HagertyCarscoops

Lue myös:

    Uusimmat