Suomalaisen Woltin ostanut yhdysvaltalaisyritys DoorDash haluaa varmistaa, että kaikki ovat kärryillä yhtiön ydintoiminats: jokaisen työntekijän toimitusjohtajaa myöten on tehtävä vähintään yksi ruokakuljetus joka kuukausi.
Ruokien kotiinkuljetuksia tekevä yhdysvaltalainen DoorDash ottaa uudelleen käyttöön vanhan käytäntönsä WeDashin. WeDash-ohjelma otettiin käyttöön heti toiminnan alkaessa 2013, mutta se laitettiin tauolle pandemian alettua. Tammikuussa ohjelma otetaan uudelleen käyttöön, kertoo CNN Business.
WeDash on ohjelma, joka edellyttää kaikkia työntekijöitä, suunnittelijoita ja toimitusjohtajaa myöten, tekemään vähintään yhden ruokalähettikuljetuksen joka kuukausi.
Ohjelman on tarkoitus varmistaa, että kaikki työntekijät saavat kokemusta varsinaisesta tuotteesta, ymmärtävät miten kuljetukset toimivat ja pääsevät lähemmäksi asiakkaita.
Kaikki eivät iloitse
Ohjelman palauttaminen käyttöön ei kuitenkaan ole saanut pelkkää kiitosta osakseen.
SFGate kertoo eräästä DoorDashin työntekijästä, joka kiukuttelee aiheesta valkokaulustyöntekijöiden suosimalla anonyymillä Blind-keskustelupalstalla.
Oman kertomansa mukaan 400 000 dollaria vuodessa tienaava DoorDashilainen harmittelee, että hänen suoriutumistaan monitoroidaan ja ettei työpaikkailmoituksessa ollut mitään mainintaa kuljetuksista.
Avaus on kerännyt yli 1600 kommenttia, joista osa sympatiseeraa keskustelun avaajan kanssa.
Moni kuitenkin mainitsee, että WeDash-ohjelma auttaa ymmärtämään asiakkaiden ja kuljettajien ongelmia ja hiertää vain niitä työntekijöitä, joita kiinnostaa ainoastaan palkka eikä lainkaan yhtiön toiminta, tuote tai asiakkaat.
Suomessa DoorDash tuli taannoin tunnetuksi, kun se osti suomalaisen ruokalähettiyhtiö Woltin. WeDash-ohjelma ei tiettävästi koske Woltin väkeä.
Katso myös: Slushista Woltiin – näin Miki Kuusen tarina on edennyt.
2:51