Coca-Cola tuo kesällä markkinoille erikoiserän tölkkejä, joissa brändin logo on ensimmäistä kertaa ikinä väärinpäin. Kyseessä on yhteistyötuote Netflixin kanssa.
Tänä kesänä suomalaiset saattavat hieraista silmiään kaupan virvoitusjuomaosastolla, sillä Coca-Colan tölkkeihin tullaan painamaan logot väärinpäin. Kyseessä ei virvoitusjuomajätin mukaan ole painovirhe, vaan tölkit ovat Netflixin huippusuositun Stranger Things -sarjan kolmannen tuotantokauden kunniaksi julkaistava erikoistölkkierä. Kerta on ensimmäinen, kun Coca-Colan logo on juomapakkauksessa ylösalaisin.
Supersuosittu ja jo trailerillaan katseluennätyksiä rikkonut Netflixin Stranger Things -sarjan kolmas kausi saa kansainvälisen ensi-iltansa 4.7.2019. Sarjasta on kasvanut kansainvälinen ilmiö ja se on suosittu myös Suomessa erityisesti nuorten keskuudessa.
Coca-Cola on nähty Netflix-sarjan kahdessa aiemmassa kaudessa yli kymmenen kertaa ja muistetaan muun muassa kohtauksesta, jossa yksi sarjan roolihahmoista rutistaa Coca-Cola-tölkin ajatuksen voimalla.
Virvoitusjuomajätillä on jo yli 100 vuoden kokemus yhteistyöstä elokuva- ja viihdemaailman kanssa. Yhtiö teki elokuvamarkkinointia jo vuonna 1914, aloitti elokuvatähtiyhteistyön Charlie Chaplinin kanssa vuonna 1927, toi elokuvateattereihin ensimmäiset virkistyspisteet 1940-luvulla, kehitti edelläkävijänä juomien elokuvamainontaa 1950-60-luvuilla ja esitteli ensimmäiset elokuvapromootiokampanjat jo 1970-luvulla. Yhtiön hallussa on myös yksi parhaan elokuvan Oscar-patsas, elokuvasta Gandhi, joka valmistui Coca-Colan omistaessa Columbia Pictures –yhtiön.
Lähde: Coca-Cola
Alla olevalla videolla fiilistellään ison Muumi-limupullon saapumista suomalaiskauppoihin.
0:25