Pikaruokajätit McDonald’s ja Burger King ovat taistelleet hampurilaisten herruudesta jo 1970-luvulta lähtien. Ketjut ovat piikitelleet toisiaan muun muassa erilaisilla mainoskampanjoilla.
Termi ”hampurilaissota” keksittiin 1970-luvulla, kun hampurilaisketjut McDonald’s ja Burger King mittelöivät toisiaan vastaan toisiaan mollaavilla mainoskampanjoilla. The Mirror -lehti kertoo, ettei sotakirveitä ole vieläkään täysin haudattu, vaan silloin tällöin ketjut vieläkin keksivät uusia kepposia.
Mainoskylttisotaa Lontoossa
Nyt uutisotsikoihin on noussut tämä McDonald’sin nerokkaasti sijoitettu mainoskyltti Tottenham Court Roadilla Lontoossa:
Mainoskyltti seisoo näppärästi Burger Kingin edustalla ja siinä kehotetaan ihmisiä tekemään u-käännös McDonald’siin. Mikä parasta, Burger King on vastannut takaisin samalla mitalla ja laittanut oman u-käännökseen kannustavan mainoskylttinsä nurkan taakse McDonald’sin eteen.
Näin pikaruoanystävät joutuvat ikuiseen hampurilaislimboon, todetaan The Mirror -lehdessä.
Kilpakumppanien sota näyttää siis jatkuvan, vaikka Burger King ehdotti jo vuonna 2015 rauhaa. Avoimessa kirjeessään McDonald’sille Burger King heitti ilmoille muun muassa ajatuksen yhteisestä McWhopper-hampurilaisesta. McDonald’s kuitenkin tyrmäsi rauhanehdotuksen.
Lähde: The Mirror
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.