Mitä ihmettä Taffelin sipsipussissa oikein lukee? Uutuustuote kummastuttaa – tästä on kyse

Makutestissä Ranch- ja American-dipit Taffelilta, Estrellalta ja Valiolta: Mikä on paras? 3:59 Makutestissä Ranch- ja American-dipit Taffelilta, Estrellalta ja Valiolta: Mikä on paras?

Sosiaalisessa mediassa on jo ehditty ihmetellä sipsiyhtiö Taffelin uutuustuotetta. Yrityksestä kerrotaan MTV:lle, mistä omaperäinen nimi oikein tulee.

Videolla: Mikä on paras sipsidippi? Testasimme Estrellan, Taffelin ja Valion suosikit.

Moni suomalainen on hieraissut silmiään ruokakaupan sipsiosastolla törmättyään hintakylttiin, joka vaikuttaa olevan kirjoitettu "hieman silmät ristissä". Lähempi tarkastelu kuitenkin paljastaa, että sipsipussi nimeltään Haeoöylä on oikeasti olemassa, eikä kyse ole kirjoitusvirheestä. Hetken aikaa myynnissä ollut tuote on herätttänyt sosiaalisessa mediassa jo kiivasta keskustelua ja nimen merkitystä on pohdittu.

Kyseessä sipsikisan tuotos

Taffelin markkinointipäällikkö Petra Väkelä kertoo hämmentävän tuotenimen liittyvän yrityksen keväällä lanseeraamaan Snacks Battle -kampanjaan. Siinä kolme sipsinrakastajista koostuvaa vaikuttajatiimiä ovat saaneet tehtäväkseen suunnitella unelmiensa sipsin.

– Battlessa on ollut koko vuoden ajan aivan mahtava meininki, kun tiimit ovat suunnitelleet kukin omalla tyylillään omaa sipsimakua ja pussin ulkoasua, ja fanit ovat voineet seurata suunnittelutyötä vaikuttajien somessa. Taffelin tuotekehittäjät ja markkinointitiimi ovat olleet kisaajien tukena ja kannustaneet luovuuteen, mutta ideat ja lopputulos ovat täysin tiimien ansiota, Väkelä kertoo. 

Kisassa ovat mukana Jäätyneet Nupit -tiimin kehittelemä Taffel Lime Drizzle, Perunapäät-tiimin Taffel Haeoöylä ja Sipsiprofessorit-tiimin Taffel Krunts. Myydyimmän ja tykätyimmän sipsin suunnitellut tiimi voittaa kisan, 10 000 euron potin ja saa vielä oman sipsinsä Taffelin valikoimaan. 

Erilaisten uutusherkkujen testaamiseen erikoistunut bloggaaja Snack Junkie Finland testasi jo uutuussipsit. Jos kuva ei näy, katso se täältä.

Väkelän mukaan tuotteet ovat olleet vasta hetken markkinoilla, mutta kuluttajilta on jo tullut kyselyitä siitä, mitä ihmettä Haeoöylä-tuotenimi tarkoittaa. Aivan selkeää vastausta ei kuitenkaan ole tarjolla. Väkelä selventää, että kyseessä on tubettajien Mikirotan ja Boheemin paprikainen ja pekoninen sipsiluomus.

– Taffel Haeoöylä sopii kehittäjiensä mukaan siihen hetkeen, kun on tosi iloinen tai kaikkensa antanut, kuten käveltyään Helsingistä Turkuun, eli kun ihminen on ihan HAEOÖYLÄ!

Mikirotta ja Boheemi ovat itse kuvailleet tuotenimeä hieman omalaatuiseksi, mutta juuri heidän tyylisekseen.

Muiltakin sipsivalmistajilta on tulossa syksyyn uutuustuotteita. Estrella tuo muun muassa myyntiin Sadonkorjuu-perunalastusarjaan kaksi uutta kausimakua: rouhittu mustapippuri & kermaviili sekä kantarelli, valkosipuli & chili.


Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • masterchef2 (002)
      MasterChef Suomi

      MasterChef-keittiön valtaavat amatöörikokit! Satojen hakijoiden joukosta valitut, Suomen parhaat kotikokkaajat havittelevat liekinkuumaa MasterChef Suomi -arvonimeä ja 10.000 euron rahapalkintoa. Riittävätkö taidot kelloa vastaan kokatessa miellyttämään tuomaristoa? Uudella kaudella Kape Aihisen seuraksi tuomarikolmikkoon liittyy kaksi huippukokkia, Henri Alén sekä vaikuttavan kansainvälisen uran luonut Helena Puolakka.