Kahvilaketju Starbucks on tiivistänyt menuaan yksinkertaistaakseen tilausprosessia.
Mikä juoma? Mistä kahvipavusta valmistettuna? Millä kastikkeilla ja minkä kokoisena? Loputtoman pitkiltä tuntuvat listat erilaisista juomavaihtoehdoista saattavat olla pian historiaa, sillä tällä hetkellä yhä useampi kahvila on ottanut ohjenuorakseen tutun sanonnan ”vähemmän on enemmän!
Videolla näytetään, kuinka syntyy trendikäs punajuurilatte. Artikkeli jatkuu videon alla.
1:10
Omaa valikoimaansa on ryhtynyt karsimaan myös lukuisista erilaisista juomavaihtoehdoista tunnettu kahvilajätti Starbucks. Vaikka menukylttejä on yksinkertaistettu, laajempi lista tarjouksineen on edelleen luettavissa puhelinsovelluksen avulla.
Yksinkertaistettua menua on helpompi ymmärtää
Starbucksin tiedottajan mukaan ketju toivoo uudistuksen helpottavan ja yksinkertaistavan tilausprosessia.
– Mitä nopeammin asiakkaat löytävät haluamansa, sitä onnellisempia he ovat, Starbucksin menua suunnitteleva Gregg Rapp kertoo.
Miehen mukaan asiakkaat myös tilaavat enemmän tuotteita silloin, jos menu on helpommin ymmärrettävä.
Samaa mieltä valikoiman tiivistämisestä ovat myös itse baristat.
– Asiakkaiden on helpompi ymmärtää yksinkertaistettua menua. Todella monimutkainen menu voi tuntua pelottavalta, barista Ashley Rodriguez kertoo Barista Magazine -lehdelle.
Vaikka menu olisi täynnä hienoja sanoja, se ei tarkoita sitä, että asiakkaat ymmärtäisivät niitä, hän lisää.
Lähde: HuffPost