”Parempaa lihaa kuin Tinderissä” mainostaneen yrityksen härskit kampanjat saivat jatkoa: "Jätä se tuntematon lehmä"
0:27
Julkaistu 18.05.2018 15:24
Outi Jaatinen
outi.jaatinen@mtv.fi
Viime vuonna Parempaa lihaa kuin Tinderissä -kampanjallaan kohauttanut suomalaistila Laidun Hereford on tehnyt uusia mainoksia, joissa viljelty huumori saattaa jälleen olla liikaa monille.
Harju kertoo, että idea kampanjaan lähti siitä, että eräs kilpailija käytti mainoksessaan sanaa "nysä".
– Ajattelimme, että jos toiset tekevät mainoksen "pienestä", niin me halusimme tehdä sellaisen, jossa kerrotaan, että koolla ei ole väliä, hän selittää.
Aiempi kampanja liikaa monille
Aiempi Laidun Herefordin ronskilla huumorilla varustettu kampanja oli liikaa monille. Yhtiö sai huomautuksen hyvän tavan vastaisuudesta myös Mainonnan eettiseltä neuvostolta. Neuvoston mukaan ”Parempaa lihaa kuin Tinderissä” voitiin tulkita viittaavan naisiin, ja että esitetyssä yhteydessä naisiin viitattiin toistuvasti ”liha”-sanalla, joka vahvistaa naisista annettavaa halventavaa mielikuvaa. Tuolloin Laidun Herefordin edustajat järkyttyivät päätöksestä.