Elintarvikeyritys Paulig ostaa hollantilaisen Conimex-brändin brittiyhtiö Unileveriltä.
Sen tuotteita viedään yli 20 maahan eri puolilla maailmaa.
Vuonna 1932 perustettu Conimex tunnetaan Aasia-tuotevalikoimastaan, kuten katkarapusipseistään ja mausteistaan.
Kauppa sisältää Conimex-brändin ja siihen liittyvän liiketoiminnan, mukaan lukien tavaramerkit.
Tavoitteena vakiinnuttaa asema Aasia-kategoriassa
Paulig sanoo vakiinnuttavansa näin asemansa Aasia-ruokakategoriassa Alankomaissa.
– Tavoitteenamme on maailman maut -valikoimamme kasvattaminen [koko] Euroopassa, Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau toteaa tiedotteessa.
Conimex tuotevalikoimaan kuuluu yli 100 tuotetta. Brändillä on Pauligin mukaan 87 prosentin tunnettuus hollantilaisissa kotitalouksissa.
Jo toinen yritysostos syyskaudella
Aikaisemmin tänä syksynä Paulig osti Britanniassa sijaitsevan kastikkeiden, salsojen ja mausteiden valmistajan Panesar Foodsin.
Conimexin hankinnan täytäntöönpaneminen edellyttää yrityskauppavalvontaa koskevaa hyväksyntää Hollannin kilpailuviranomaiselta sekä tavanomaisten henkilöstön edustajien kuulemisvelvoitteiden täyttämistä.