PepsiCo uudistaa jälleen klassikkojuomansa Pepsin valikoimaa.
PepsiCo kohautti viime vuonna Yhdysvalloissa poistamalla myynnistä aspartaamilla makeutetun Diet Pepsin. Sen tilalle tuotiin uusi kaloriton Pepsi, jonka makeuttamiseen on käytetty sukraloosia ja asesulfaami K:ta.
Nyt yhtiö on ilmoittanut tuovansa aspartaamilla makeutetun version takaisin myyntiin, mikä tarkoittaa, että Pepsiä löytyy pian kevytversiona peräti kolmea erilaista: aspartaamilla makeutettu Diet Pepsi Classic Sweetener, viime vuonna lanseerattu sukraloosilla ja asesulfaami K:lla makeutettu Diet Pepsi sekä Pepsi Max, joka uudelleenbrändätään Pepsi Zero Sugariksi.
– Kuluttajat haluavat kevytvirvoitusjuomiin lisää vaihtoehtoja, joten uudistamme Yhdysvaltojen markkinoiden valikoimaa ja tarjoamme kolme erilaista vaihtoehtoa erilaisille makutottumuksille, PepsiCo kertoi tiedotteessaan.
Kevytvirvoitusjuomavalikoiman laajentumisen voisi kuvitella kertovan niiden suosion kasvusta, mutta totuus on, että kevytjuomien myynti on laskenut jo vuosien ajan, mihin vaikuttanee terveystietoisten ihmisten siirtyminen virvoitusjuomista esimerkiksi kivennäisvesiin.
Lähde: Buzzfeed
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.