KFC-pikaruokaketjun kokeilu yhdessä kasviperäisiä tuotteita valmistavan Beyond Meatin kanssa osottautui menestykseksi.
Erilaiset kasviperäiset lihankorvikkeet ovat nousseet suureen suosioon niin maailmalla kuin Suomessakin. Nyt huumaan on päättänyt lähteä mukaan myös friteeratusta kanastaan tunnettu pikaruokaketju Kentucky Fried Chicken eli KFC.
Kanaravintola ja kasviperäisiä lihankorvikkeita valmistava Beyond Meat lanseerasivat Yhdysvaltain Atlantassa uuden Beyond Fried Chickenin, siis kasviperäisen friteeratun "kanan". Tuote otettiin testimyyntiin Atlantassa tiistaina 27. elokuuta ja se osottautui menestykseksi.
Engadget-sivuston mukaan ravintolan ympäröi valtava jono heti sen avattua ovensa, ja kasviperäinen frittikana myytiin loppuun viidessä tunnissa. Kanatonta kanaa myytiin hetkessä saman verran kuin normaalia popcorn-kanaa viikossa keskiverto KFC-ravintolassa.
KFC rantautuu Suomeen ensi keväänä
Koska tuote oli menestys, KFC testaa sitä luultavasti myös muissa ravintoloissaan. Yrityksen aikomuksena on selvittää, pitävätkö ihmiset tuotteesta niin paljon, että ovat valmiita palaamaan ravintolaan ja syömään sitä uudelleen.
Lue myös: Uutta tietoa KFC-pikaruokaketjun saapumisesta Suomeen
Beyon Meatin kasvipohjaiset herneproteiinipihvit rantautuivat Suomeen kesällä, kun S-ryhmä otti ne valikoimiinsa heinäkuussa. Pihvejä on myynnissä pakastetuotteina kahden kappaleen paketissa.
Elokuussa kerrottiin myös uutta tietoa koskien KFC-pikaruokaketjun mahdollista Suomeen tuloa. Kauppalehden mukaan ketjun piti avata ensimmäiset ravintolat Suomessa tänä kesänä, mutta todennäköisin ajankohta on ensi kevät. KFC:n tavoitteena on avata Suomeen 30-50 ravintolaa. Nähtäväksi jää, tuoko KFC mukanaan myös kanattoman friteeratun kanan.
Lähde: Engadget
***
Makutestissä Hesburgerin vegehampurilainen:
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.