Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Shotteja ilman krapulaa? Alkoholiton salmiakkikossu saapui Alkojen hyllyille

salmari
Koskenkorva Salmiakkia voit nyt nauttia myös alkoholittomana. MTV
Julkaistu 31.01.2018 09:53

Laura Matilainen

laura.matilainen@mtv.fi

Koskenkorva Salmiakki täyttää tänä vuonna 25 vuotta, ja juhlavuoden kunniaksi markkinoille on tuotu uusi versiosta tutusta tuotteesta – alkoholiton sellainen.

Vuodenvaihteessa lanseerattu Koskenkorva Salmiakki Alcohol Free 0 % saattaa aluksi herättää ihmetystä; kuka nyt haluaisi nauttia alkoholittomia shotteja? Koskenkorvan Brand Manager Katja Berntzen kuitenkin uskoo, että kysyntää tuotteelle löytyy.

Tuote vastaa muuttuneisiin kulutustottumuksiin

Vaikka tuote on ollut myynnissä vasta muutaman viikon, on se Berntzenin mukaan saanut erittäin lämpimän vastaanoton.

– Tällä tuotteella haetaan kuluttajia, jotka arvostavat alkoholittomia tuotteita. Näitä ihmisiä löytyy aina, ja myös kulutustottumukset ovat muuttuneet vuosien mittaan. Haluamme olla edelläkävijöitä ja vastata näihin kulutustarpeisiin, Berntzen kertoo.

Tuote sopii Berntzenin mukaan erinomaisesti niille, jotka haluavat olla juhlimassa samaan tapaan kuin muutkin, vaikka syystä tai toisesta eivät alkoholia haluaisikaan nauttia. 

– Kuluttajat hakevat elämyksiä. Välillä ollaan autolla liikenteessä, ja haluamme ratkaista senkin ongelma, Berntzen lisää.

Maku on alkuperäisen version tapaan hyvin salmiakkinen, ja alkoholillisesta versiosta löytyvä potku on pyritty tuomaan tähän uutuustuotteeseen lisäämällä mukaan hieman chiliä. 

Juomatrendi aiheuttaa tuotekehitykselle haasteita 

Alkoholiton salmiakkikossu on vasta alkua alkoholittomien ja matala-alkoholisten tuotteiden trendillä, sillä tällä hetkellä tuotekehityksessä fokus on juurikin näissä tuotteissa, kertoo Altian valmentaja ja baarimestari Mikael Karttunen.

Työtä joudutaan tekemään, sillä nämä tuotteet aiheuttavat tuotekehitykselle aivan uudenlaisia haasteita.

Lue myös: "Jokainen baarimikko väittää keksineensä tämän juoman" – oletko sinä maistanut legendaarista drinkkiä suomalaisbaareissa?

– Nämä aiheuttavat tuotekehitykselle aivan uudenlaisia haasteita, ja joudumme muuttamaan tuotantokäytäntöjä. Haluamme oikeasti panostaa niihin. Mutta kyllä niitä on tulossa, Karttunen toteaa.

Kaikille sokerimääristä huolestuneille Karttusella on lohduttavaa kerrottavaa. Miehen mukaan he pyrkivät nimittäin siihen, että sokeria käytettäisiin tuotteissa maun kannalta minimaalinen määrä.

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tuoreimmat aiheesta

Juomat