Suomen Burger King -hampurilaisketjun erikoisuus, maailman ensimmäinen pikaruokasauna, ylsi kolmannelle sijalle kansainvälisessä uusia ja innovatiivisia ravintolakonsepteja arvioivassa Euromonitorin kilpailussa.
Helsingissä sijaitseva pikaruokasauna sai kehuja kansainvälisen ravintolabrändin ja paikallisen kulttuurin yhdistämisestä.
– Tuntuu uskomattoman hienolta, että meidän suomalaista keksintöämme arvostetaan kansainvälisesti. Meille on äärimmäisen tärkeää tarjota ainutlaatuisia elämyksiä asiakkaillemme ja palvella heitä paikalliseen kulttuuriin sopivasti, Burger King -ravintoloiden ketjujohtaja Mikko Mollberg toteaa.
Euromonitorin kilpailussa tutkijat 54 eri maasta arvioivat kiinnostavimpia uusia ravintolakonsepteja. Helsingin Mannerheimintien Burger King -ravintolan yhteydessä sijaitsevaa pikaruokasaunaa kuvailtiin uniikiksi keksinnöksi, jossa yhdistyvät suomalaisille tärkeä paikallinen saunomiskulttuuri sekä kansainvälinen ruokailukulttuuri.
Saunaidean isä, Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman, on myös otettu yhtiön saamasta kunniasta.
– Olemme Restelillä todella ylpeitä saadessamme tehdä Suomea tunnetuksi maailmalla. Tämä on vasta alkusoittoa, sillä meillä on muitakin ainutlaatuisia ideoita tulossa, hän toteaa.
Lähde: Burger King