Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Suomi pääosassa maailman suurimmilla ruokamessuilla – ainutlaatuista näkyvyyttä yli 80 suomalaistuotteelle ja -palvelulle

ruokamessut_mainos
Tammikuussa saksalaiset pääsevät nauttimaan suomalaisesta juomasta ja ruoasta.
Julkaistu 16.11.2018 11:01

Laura Matilainen

laura.matilainen@mtv.fi

Suomi on Saksassa järjestettävien, maailman suurimpien ruokamessujen kumppanimaa teemalla ”Aus der Wildnis” eli villistä luonnosta.

Yli 80 yritystä eri puolilta Suomea tuo tuotteensa ja palvelunsa Suomen messuhalliin Berliinissä 18.–27.1.2019 pidettäville Grüne Woche -kuluttajamessuille. Kumppanimaayhteistyön tavoitteena on saada näkyvyyttä suomalaisille ruoka- ja juomatuotteille, raivata niiden tietä Saksan markkinoille sekä houkutella lisää matkailijoita Suomeen.

Suuret Oluet Pienet Panimot ovat esillä myös tammikuussa järjestettävillä messuilla. Artikkeli jatkuu videon alla. 

6:19img

Messuille osallistuu vuosittain noin 400 000 kävijää sekä 1700 näytteilleasettajaa ja 4000 median edustajaa 65 eri maasta.

– Suomi haluaa valloittaa saksalaisten kuluttajien ja matkailijoiden sydämet omilla valttikorteillaan. Niitä ovat luontomme ja ruokamme tutkitusti todistettu puhtaus, vastuulliset tuotantotavat sekä innovatiiviset, huippulaadukkaat ja maukkaat ruuat ja juomat yhdistettynä ripauksella villiä eksotiikkaa, kertoo MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila.

Mukana myös yli 10 suomalaista pienpanimoa

Messuille osallistuvat yritykset ovat esillä ruuan ja matkailun yhdistävillä alueosastoilla, vilja- ja kalaosastoilla, omilla osastoillaan sekä ravintola-alueella.

Messuilla tuotteitaan ja palveluitaan markkinoivat muun muassa Altia, Hätälä, Arctic Finland, Pro Agria, Birkkalan tila, Helsingin Mylly, Kaslink Foods, Kyrö Distillery, Laihian Mallas ja Lomalaidun.

LUE MYÖS: Pitkän linjan keittiöpäällikkö hehkuttaa Suomen ravintolatarjontaa: "Parempi kuin koskaan ennen"

Omilla alueosastoillaan mukana ovat Saimaan alue, Pirkanmaan, Hämeen ja Keski-Suomen yritysten läntinen järvialue, Pohjois-Karjala, Lounais-Suomi ja Kainuu. Lapin yritykset ovat esillä yhteisellä Lapland Food Club -brändillä.

Ravintola-alueen ruokatarjoiluista vastaa Bryggeri Helsinki in Berlin yhdessä Suomen kokkimaajoukkueen kanssa. Ravintola-alueella on myös Lammin Sahdin Suuret Oluet - Pienet Panimot -baari, jossa maistatetaan yli kymmenen suomalaisen pienpanimon ja tislaamon tuotteita.

Ohjelmalavalla esitetään joka päivä suomalaista musiikkia ja muuta ohjelmaa.

Tuoreimmat aiheesta

Ruoka