Makuja.fi:n lukija ihmettelee Lidlin käytäntöä limupullojen myynnin suhteen.
MTV:n Makuja.fi:n lukija Hanna kertoo ihmetelleensä jo pitkään erästä outoutta asioidessaan kauppaketju Lidlin myymälöissä. Hannan mukaan muista kaupoista poiketen Lidlissä ei suostuta myymään moninpakkauksesta erotettuja yksittäisiä pulloja Pepsiä tai Pepsi Maxia.
– Olen valehtelematta kymmenen kertaa tehnyt sen virheen, että rikon tuplapakkauksen ja menen yhden pullon kanssa kassalle. Sitten minut käännytetään pois, koska yksittäistä pulloa ei suostuta myymään.
– Ihmettelen tätä, koska muissa kaupoissa tämä kyllä onnistuu.
Makuja.fi kysyi asiaa Lidliltä ja näin todella on: kauppaketju ei myy Pepsiä yksittäisinä pulloina.
– Lidlissä myydään Pepsiä ja Pepsi Maxia kahden puolentoista litran pullon pakkauksissa, joten se mielletään yhdeksi tuotteeksi, jolla on yksi hinta. Pepsiä ja Pepsi Maxia ei voi siis ostaa yksittäisenä pullona, Lidlin viestinnästä kerrotaan.
Käytännössä tämä tarkoittaa siis sitä, että yksittäisestä pullosta ei ole syötetty järjestelmään koodia, eikä sitä näin ollen voi myydä.
– Luulisi, että se on helppo syöttää järjestelmään, kuten muutkin tuotteet. Eikö tästä tule hirveästi hävikkiä kaupalle, jos ihmiset rikkovat pakkauksia, eikä virvoitusjuomia voi myydä? Hanna ihmettelee.
Lidlin mukaan hävikkiä ei synny, vaan tuotteet päätyvät takaisin myyntiin.
– Pepsi-pullot eivät mene hävikkiin vaan pullopari laitetaan uuteen pahvipakkaukseen ja takaisin myyntiin.
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.