Kanaruoat ja keitot jäävät ravintola-alan ammattilaisilta usein ostamatta.
Ravintolassa ruokaillessaan rahoilleen toivoisi parhaimman mahdollisen vastineen. Ruokalistaa selaillessaan ei kuitenkaan näe, mitä keittiössä tapahtuu.
AskReddit-sivusto kysyi kokeilta ja tarjoilijoilta, mitä he eivät missään nimessä tilaisi ravintolasta.
Pastaa pihviravintolassa
– Vältän tilaamasta annoksia, joista en oleta kokeilla olevan kovin paljoa osaamista. Pihviravintolassa jätän pastan väliin, enkä tilaa kanawrappia hampurilaisketjussa. Muista, että olet maksamassa annoksesta. Maksa mieluummin laadusta.
Kana
– Kana on tylsä ja ylihinnoiteltu ruoka. Vältän tilaamasta mitään sellaista kanaruokaa, jonka voisin tehdä helposti kotona myös itse.
– Olen työskennellyt yövuorossa, jonka aikana olen heittänyt satoja kanansiipiä rasvakeittimiin. Ennen rasvakeittimeen päätymistä kanansiivet lojuvat astioissa, joista lähtevää hajua en voi unohtaa.
– Olen törmännyt turhan usein raakaan kanaan – oli syy sitten pataluhassa keittiössä tai laiskassa kokissa.
Salaatit
– En uskalla koskeakaan ravintolan salaattiin. Olen nähnyt liian monta kertaa, kun tarjoilija työntää paljaan kätensä salaattilaariin vaivautumatta edes pesemään käsiään sitä ennen.
Päivän erikoinen
– Päivän erikoiset on yleensä tehty keittiön vanhimmista raaka-aineista.
Keitot
– Jos ravintola ei ole keskittynyt keittoihin, jätän keiton ostamatta. Hyvän keiton valmistamiseen vaaditaan aikaa, mutta monet ravintolat tekevät luokattomat keittonsa pikaisesti, sillä näkevät ne vain lisukkeena tai halpana lounasruokana.
– En tilaa päivän keittoa, sillä se on tehty edellisen päivän jämistä.
Hanajuomat
– Harvoin kukaan ravintolahenkilökunnasta puhdistaa juomahanoja, minkä vuoksi ne saattavat jopa kasvaa hometta.
Talon viini
– Ravintoloitsija juottaa talon viininä kaikista halvinta litkua, jonka uskoo tyydyttävän asiakkaansa.
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.