Aivan sama, kuinka paljon olisit valmis maksamaan, yhteen asiaan Bugatti ei tule suostumaan

Hyvää makua ei voi ostaa rahalla, eikä hyperautovalmistaja Bugatti ole kiinnostunut pennosistasi. Turha siis kuvitellakaan, että voisit pyytää ranskalaisvalmistajalta unelmiesi autoa.

Bugatti noudattaa autojensa kanssa ota tai jätä -periaatetta. Toisin kuin esimerkiksi Rolls-Roycen kohdalla, ranskalaisvalmistajan pääkonttorille ei voi maailman rikkainkaan autokeräilijä marssia seteleillä lastatun kuorma-auton kanssa pyytäen heitä rakentamaan tälle unelmiensa autoa.

Autocarin haastattelussa pistäytynyt Pierre Rommelfanger, valmistajan erikoisautoista vastaava johtaja, kertoi, että Bugatti keskittyy perusautojensa lisäksi itse suunnittelemiensa erikoismallien valmistukseen, eikä sillä ole aikomustakaan tarttua asiakkaidensa toiveisiin täysin yksilöllisten autojen valmistamisesta.

Kauppa käy

Hiljattain paljastettu Bugatti Centodieci on Chironiin perustuva hyperauto, jota tullaan valmistamaan 10 kappaletta. Yhden auton hinta on noin yhdeksän miljoonaa dollaria, ja ne kaikki on jo myyty.

Samoin on Divon kohdalla; kaikille 40 valmistettavalle yksilölle on ostaja jo tiedossa, ja mikäli joku heistä sattuisi perumaan, on tilaisuuttaan odottavia keräilijöitä jonossa roppakaupalla.

Omistaja löytyi myös lähes 19 miljoonan dollarin La Voiture Noirelle, jota valmistetaan vain yksi kappale.

Bugatti haluaa, että jokainen sen valmistama auto tukee yhtiön strategiaa. Ja vaikka se ei otakaan vastaan tilauksia asiakkaidensa haaveautoista, luottaa se ostajakuntansa uskollisuuteen.

He ostavat miljoonien eurojen arvoisia autoja ilman koeajoa tietäen joutuvansa odottamaan omaansa jopa vuosia, sillä Rommelfangerin mukaan Bugatti on aina onnistunut ylittämään heidän odotuksensa.

Rommelfanger ja hänen tiiminsä reissaavat jatkuvasti maailmalla vieraillen erilaisissa autotapahtumissa. He kuulevat asiakkailtaan ja faneiltaan runsaasti ehdotuksia tuleviin malleihin liittyen, ja Rommelfangerin mukaan he ammentavatkin näistä keskusteluista inspiraatiota suunnittelupöydän ääreen.

Lähde: Autocar

Lue myös:

    Uusimmat