Ei vain eliittiurheilijoille! Urheiluvaatebrändi toi liikkeeseensä pluskoon mallinuket ja kustomoidut treenivaatteet

7:20img
Kantaako kehopositiivisuus koosta huolimatta?
Julkaistu 10.06.2019 19:31

Jonna Kumpula

jonna.kumpula@mtv.fi

Nike toi lontoolaismyymälään brändin ensimmäisen pluskoon mallinuken, kertoo muun muassa naistenlehti Cosmopolitan.

Viime aikoina etenkin naiset ovat puhuneet kehopositiivisuuden puolesta: koolla ei ole väliä, vaan tärkeintä on, että viihdyt omissa nahoissasi sellaisena kuin olet.

Mallimaailmakin on ollut viime vuosina murroksessa. terveyteen on alettu kiinnittämään aiempaa tarkempaa huomiota, ja esimerkiksi Ranska on halunnut evätä liian laihojen mallien esiintymisen muotinäytöksissä.

LUE MYÖS: Arvaatko, paljonko tätä kuvaa on muokattu? Pluskokoiset naiset todistivat kuvankäsittelyn mahdin

Myös monet suositut vaatebrändit, kuten H&M, ovat alkaneet hiljalleen suosimaan myös erikokoisia ja -näköisiä vartaloita tuotekatalogeissaan.

Urheiluvaatteisiin erikoistunut brändi Nike on vienyt kehopositiivisuuden sanomaa jälleen suurin askelin eteenpäin. Vaatejätti paljasti vastikään lontoolaisessa kivijalkamyymälänsä naistenosastolle kurvikkaamman mallinuken.

Mallinukke edustaa erilaisia vartalotyyppejä

Kokoa 42–44 olevalla mallinukella halutaan edustaa erilaisia urheilullisia vartalotyyppejä.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Urheilubrändi ei halua olla eliittiurheilijoiden vaatesponsori, vaan se haluaa esimerkillään ”juhlistaa” urheilun ja urheilijoiden moninaisuutta.

LUE MYÖS: Kolme esimerkkivartaloa: Näin valitset itsellesi sopivat bikinit – tietyt seikat otettava huomioon

NikeTown-myymälä on tarkoitettu nimenomaan erikokoisille naisurheilijoille, ja siksi myymälä tarjoileekin kustomoituja urheiluvaatteita.

– Naisten innostus urheilua kohtaan on kasvanut uskomatonta vauhtia. Tämä uudelleensuunniteltu tila on osoitus Niken sitoutumisesta inspiroida ja palvella naisurheilijoita, Niken edustaja Sarah Hannah iloitsee.

Nike on ollut suunnannäyttäjänä ennenkin

Tämä ei ole ainut kerta, kun Nike on ollut suunnannäyttäjänä. Brändi lanseerasi pluskokoisille ihmisille oman vaatevalikoimansa jo helmikuussa 2017. Nike on tehnyt myös tiivistä yhteistyötä kurvikkaiden vaikuttajien, kuten Chloe Elliottin, kanssa.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Niken näyttämää esimerkkiä pidetään suurena edistysaskeleena. Sen toivotaan rohkaisevan myös isompikokoisia ihmisiä liikkumaan ja huolehtimaan terveydestään näyttävien ja istuvien treeniasujen avulla. 

Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä

Lisäksi ison vaatebrändin rohkea esimerkki on omiaan viemään kehopositiivisuuden ydinsanomaa eteenpäin ja sen toivotaan innostavan myös muita brändejä ja vaatemyymälöitä samaan.

LUE MYÖS: Ex-malli julkaisi rehellisen alusvaatekuvan sovituskopista – muhkurainen kuva kerää ylistystä

Lue kaikki uusimmat lifestyle-aiheiset artikkelit!

Lähde: UNILAD, Independent, CosmopolitanInstagram

Tuoreimmat aiheesta

Yritykset ja brändit