F1-tallit eivät ole päässeet yhteisymmärrykseen jousitukseen liittyvissä epäselvyyksissä, kertoo brittiläinen Autosport-lehti.
Jousituksen sääntötulkinnat tulevaksi kaudeksi nousivat esiin, kun Ferrarin tekninen johtaja Simone Resta lähestyi F1-kisajohtajaa Charlie Whitingia kirjeellä, jossa hän pyysi selvyyttä sääntöihin, jotka käsittelevät jousituksen tuomaa etua aerodynamiikkaan.
Ferrarin uskotaan yrittäneen saada kilpailijoiden jousitukset syyniin, eikä kirjeellä haettu oman kehityksen linjoja.
Whiting vastasi tuolloin, että kaikki jousitusratkaisut, jotka paransivat suorituskykyä joko muuttamalla auton korkeutta tai aerodynamiikkaa, olisivat kiellettyjä.
Autosportin tallien tekniset johtajat istuivat palaveriin Kansainvälisen Autoliiton edustajien kanssa viime viikolla, mutta vieläkään ei saatu tarkennusta siihen, mitkä ratkaisut ovat sallittuja ja mitkä kiellettyjä.
Palaverissa ehdotettiin muun muassa, että palattaisiin perinteisiin jousiin, aktiivijousiin tai rajoitukset poistettaisiin kokonaan, mutta päätöstä ei saatu aikaan.
Whitingiltä odotetaan päätöstä tulevien kahden viikon aikana. Barcelonan testit alkavat 27. helmikuuta, eli tasan kahden viikon kuluttua.
Median tietoon ei ole vielä vuotanut, onko jousituskeskustelulla vaikutusta minkään tallin tämänhetkisiin ratkaisuihin jousituksen suhteen.