Kansainvälinen autoliitto FIA tutkii edelleen vaihtoehtoja, miten F1-kuljettajien pää voidaan suojata nykyistä paremmin iskuilta.
Englantilaiskuljettaja Justin Wilson kuoli alkuviikolla päävammoihinsa, jotka hän sai IndyCar-sarjan osakilpailussa Yhdysvaltain Pennsylvaniassa. Toisesta autosta irronnut osa osui Wilsonin kypärään.
F1-sarja kertoo nettisivuillaan, että FIA testaa erilaisia ratkaisuja, jotka suojaavat kuljettajia paremmin lentävältä romulta. Suoja ei saa vaikeuttaa pääsyä ohjaamoon.
Yksi FIA:n testaamista ratkaisusta on Mercedeksen kehittämä. Mercedeksen suunnitelmassa kuljettajien pään ympärille lasketaan eräänlainen saranoitu kaari, joka pysäyttää suurimmat rojut. Kypärän eteen tuleva tukipylväs on sen verran kapea, että sillä pitäisi olla minimaalinen vaikutus näkyvyyteen.