Iso-Britannia Banbury, Iso-Britannia MRT05 Mercedes Pirelli Dave Ryan John McQuillian 94 Pascal Wehrlein 88 Rio Haryanto
Brittiläinen Manor-talli perustettiin jatkamaan talousvaikeuksiin ajautuneen venäläisen Marussia-tallin toimintaa.
Venäläinen superautovalmistaja Marussia hankki osake-enemmistön kaudella 2010 formula ykkösissä aloittaneesta Virgin-tallista. Ensimmäistä kertaa F1-sarjaan venäläisellä lisenssillä kilpaileva talli (entinen Virgin) osallistui kaudella 2012 Marussia-nimellä. Alkujaan Virgin-talli hyväksyttiin mukaan formula ykkösiin Manor Grand Prix -nimellä. Nimi kuitenkin muuttui, kun miljardööri Richard Bransonin omistamat Virgin-yhtiöt ryhtyivät rahoittamaan tallin toimintaa.
John Boothin johtama Manor-talli on kilpaillut formula 3 -ja formula Renault -luokissa vuodesta 1990 lähtien. Manorin autoilla ovat aloitelleet uraansa muiden muassa F1-maailmanmestarit Kimi Räikkönen ja Lewis Hamilton.
Virgin-tallin teknisenä johtajana toimi Nick Wirth, joka omisti formula ykkösissä 1990-luvulla kilpailleen Simtek-tallin ja työskenteli Benettonilla aerodynamiikkaosaston johtajana ja pääsuunnittelijana. Virginin auto oli suunniteltu kokonaan tietokonelaskennan avulla, eikä autoa käytetty tuulitunnelissa lainkaan.
Mullistava lähestymistapa ei tuonut menestystä ensimmäisellä kaudella, sillä Virgin hävisi valmistajien MM-sarjassa jopa Hispanialle. Nopeus riitti aika ajoin toisen tulokastallin Lotuksen kyytiin, mutta Virginin auto oli kovin epäluotettava. Kauden alussa Virginin menoa haittasi myös nolo kömmähdys, kun auton bensatankki oli suunniteltu liian pieneksi.
Kauden 2011 aikana Virgin solmi teknisen yhteistyösopimuksen McLarenin kanssa, mutta sekään ei tuottanut tulosta. Talli ylsi parhaimmillaan 14:nneksi kahdessa osakilpailussa.
Marussia-aika
Seuraavalla kaudella Marussia-nimellä kisannut talli oli lähellä yltää F1-sarjan kymmenennelle sijalle, pisteittä tosin, mutta Caterham nousi heidän ohitseen viimeisessä kilpailussa. Kymmenes sija olisi tuonut tallille siivun sarjan mainostuloista. Marussian parhaaksi sijoitukseksi jäi Timo Glockin ajama 12. sija Singaporen GP:ssä. Kauden jälkeen talli laittoi molemmat kisakuskinsa vaihtoon.
Tulokaskuskit Jules Bianchi sekä Max Chilton saivat vastuuta Marussialta kaudella 2013. Kausi ei tallille juhlahetkiä juurikaan tarjonnut, sillä molemmat kuljettajat jäivät ilman pistesijoja. Parempien sijoitusten myötä talli tällä kertaa kuitenkin kipusi valmistajien sarjassa ohi Caterhamin eli kymmenenneksi.
Bianchi ja Chilton jatkoivat Marussialla kaudella 2014. Bianchi nappasi tallille kauden ainoat pisteet Monacon GP:n yhdeksännellä sijalla. Kausi sai synkän käänteen Suzukassa, kun Bianchi suistui radalta ja törmäsi Adrian Sutilin autoa siirtämässä olleeseen traktoriin. Bianchi sai onnettomuudessa vakavia päävammoja, eikä palannut enää tajuihinsa. Bianchi kuoli sairaalassa Nizzassa 17. heinäkuuta 2015.
Loppukaudesta 2014 myös Marussian taloudelliset vaikeudet kävivät ylitsepääsemättömiksi, ja talli joutui vetäytymään sivuun kolme osakilpailua ennen kauden päätöstä.
Manor-tallin onnistui päästä mukaan kaudelle 2015 kiitos uuden omistajan, brittiliikemies ja energiayrittäjä Stephen Fitzpatricki, joka sijoitti toimintaan 30 miljoonaa puntaa. Talli joutui kuitenkin jättämään kauden avauskisan kokonaan väliin, eivätkä loppukauden kilpailut tuoneet pistesijoja. Kauden 2015 Manor-tallin kuljettajina aloittivat britti Will Stevens ja espanjalainen Roberto Merhi. Loppukaudella yhdysvaltalainen Alexander Rossi ajoi viisi kilpailua Merhin tilalla.
Kaudelle 2016 Manor vaihtaa voimanlähteen Ferrarista Mercedekseen. Tallin kisakuljettajina toimii kaksi F1-tulokasta, aiemmin Mercedeksen testikuskina toiminut saksalainen Pascal Wehrlein ja F1-historian ensimmäinen indonesialainen kuljettaja Rio Haryanto.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.