Verkkokauppa.com tiedottaa liikkeellä olevista huijausviesteistä. Viestien linkkiä ei pidä missään nimessä klikata.
VIDEO: Erilaiset huijaukset ovat kasvava trendi
Verkkokauppa.com tiedottaa Facebook-sivuillaan liikkeellä olevista huijausviesteistä. Sähköpostitse liikkuvissa huijauksissa kerrotaan Verkkokauppa.comin ottaneen asiakkaaseen yhteyttä siinä onnistumatta.
Viestissä asiakasta pyydetään vastaamaan kysymyksiin saadakseen korvauksensa. Viestissä olevaa linkkiä ei pidä missään nimessä klikata.
Verkkokauppa.comin palvelujohtaja Timo Halonen kertoo, että viestit voi tunnistaa huijaukseksi esimerkiksi kummallisesta sähköpostiosoitteesta, joka ei ole verkkokaupan oma. Myös huono kieli ja erikoinen sisältö voivat paljastaa viestin todellisen laidan.
Halonen kiittelee asiakkaita, jotka ilmoittivat Verkkokauppa.comille nopeasti saatuaan viestejä.
– Pyrimme pitämään huolta, että asiakkaamme saavat tiedon huijausviesteistä mahdollisimman nopeasti ja sosiaalinen media toimii tiedottamisessa parhaiten. Some-keskustelu tavoittaa todennäköisesti myös ne henkilöt, jotka eivät ole asiakkaitamme, mutta ovat saaneet viestin. Sähköpostiosoitteethan on hankittu maailmalta, ja huijarit kokeilevat ajoittain tunnettujen brändien nimissä erilaisia viestejä – nyt oli Verkkokauppa.comin vuoro, Halonen kommentoi.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
LUE MYÖS: Hairahduitko huijausviestiin? Toimi näin