Hyundai Seven on järeä löhömaasturi, josta ei mukavuuksia puutu

3:02img
Katso videolta, miltä näyttää Hyundain esittelemä löhömaasturi Seven.
Julkaistu 19.11.2021 17:57

MTV LIFESTYLE – KAUPPALEHTI

Hyundain maasturikonsepti Seven on todellinen sohvaperunan unelma.

Korealaisen Hyundain konseptiauto Seven hellii vähän vaativampaakin matkantekijää.

Kääntyvät lepotuolit, kaarevasti taittuva takasohva ja katon panoraamanäyttö suorastaan huutavat sipsipussia seurakseen. Ja mikä olisi rouskutellessa, olon ollessa kuin sohvaperunalla.

Tämä järeä huvi-SUV esiteltiin suurelle yleisölle keskiviikkona Los Angeleissa. Konsepti hyödyntää monipuolisesti varioitavaa, Hyundain täyssähköisen Ioniq-perheen tarpeisiin suunniteltua EGMP-alustaa.

Lue myös: Hippipaku palaa markkinoille! Volkswagenin uusi "Kleinbus" on viimeistä silausta vaille valmis

Nopea lataus

Pohjalevyyn asemoitu akkupaketti latautuu 350 kilowatin laturilla 10 prosentista 80 prosenttiin noin 20 minuutissa. Konseptin toimintamatkaksi kerrotaan 480 kilometriä.

Ja luvassa lienee laatukilometrejä. Auto kun on mukavan ohella tutkielma autonomisesta ajamisesta.

Sitä silmällä pitäen istuinjärjestystä voidaan mukauttaa ajotapaan sopivaksi. Lounge-tunnelman tiivistyessä voi sitten hamuta sopivaa sipsinpainiketta Sevenin sisäänrakennetusta minijääkaapista.

Kuljettajan istuin on varusteltu ohjaussauvalla, joka katoaa näkymättömiin autonomisen ajotilan aikana. Ja kaikki tämä ambient-valaistuksen tarjotessa aulabaarimaista hämyvaloaan...

Lentokone-ilmastointi

Lokoisat olot selittyvät autojärkäleen peräti 3,2-metrisellä akselivälillä. Perälautaan jatkuva tasainen lattiapinta mahdollistaa vähän villimmätkin sisustusideat.

Ilmastointijärjestelmässäkään ei ole moitteen sijaa. Se hyödyntää lentokoneisiin kehiteltyä tekniikkaa, jonka ideana on vähentää saman ilman kierrätystä matkustajien kesken.

Lue myös: Tässä on Volkswagenin alle 25 000 euron sähköauto – toimintamatka ei ole mikään vitsi

Hyundain mukaan järjestelmä ”eristää etu- ja takamatkustajille omat ilmastointivyöhykkeet”. Ei siis enää yllätys, että konsepti tarjoaa matkustavaisille myös jalkineiden siistimismahdollisuudet.

Bakteereille kyytiä

Auton sisäänkäyntiin on varattu avaruutta poistamalla B-pilari kokonaan. Kaapparimaiset takaovet avautuvat kutsuvasti kuin saluunan ukset.

Ja kun kärry jää omilleen, ei se suinkaan heittäydy toimettomaksi. Integroidut desinfioivat UVC-valot puhdistavat sisätilat kaiken maailman bakteereista ja viruksista.

Lisäksi takaistuimessa ja Smart Hub -konsolissa on desinfioivat säilytyslokerot henkilökohtaisille tavaroille.

Hyundain mukaan Sevenin ominaisuuksia tullaan annostelemaan sopivassa suhteessa tuleviin mallistoihin. Liekö tämä nyt sitä puhdasta ajonautintoa?

Lue myös: Jos Sonyn sähköauto ei ole tulossa markkinoille, niin mitä ihmettä japanilaisyhtiö oikein puuhaa?

Tuoreimmat aiheesta

Autot