K-ryhmä: Tiedostava kulutus tulee ensi vuonna lisääntymään entisestään – "Entistä enemmän vihanneksia ja lähiruokaa"

Ensi vuonna suurin suomalaisten ruokavalintoihin vaikuttava ilmiö on tiedostava kuluttaminen. Näin arvioidaan K-ryhmän tuoreessa trendikatsauksessa.

Miten kuluttaa kestävästi? Katso video!

–  Tiedostava kulutus näkyy kaupoissa siinä, että ostoskoreista löytyy entistä enemmän vihanneksia ja lähiruokaa, sanoo K-ryhmän asiakasnäkemysjohtaja Heidi Jungar.

Toiseksi suurimpana ilmiönä on arjen hyvinvointi, joka vaikuttaa ruokaostoksilla tehtyihin valintoihin lähes joka toisella.

Seuraavaksi tärkeimpänä tulee täsmähyvinvointi. Sillä tarkoitetaan itselle räätälöityä, juuri omiin tarpeisiin suunniteltua ruokavaliota.

Ennusten mukaan esimerkiksi eräs aliarvostettu juures on tekemässä paluun suosioon. Lue kokoamastamme jutusta, mitä elintarvikkeita ja raaka-aineita suomalaiset uskovat käyttävänsä ensi vuonna aiempaa enemmän!

Juttua ja otsikkoa päivitetty kello 9.49.

Lue myös:

    Uusimmat