Sadat amerikkalaiset googlaavat päivittäin automerkkiä, jota ei ole olemassa.
Korealainen autovalmistaja Kia päivitti viime vuonna logonsa tälle vuosituhannelle. Aiempaa terävämpi brändi-ilme on ollut nähtävissä myös valmistajan uusissa autoissa, jotka ovat kokeneet suuren muodonmuutoksen.
Logomuutos ei kuitenkaan ole mitä ilmeisimmin ollut kaikkien tiedossa. Yhdysvaltalainen The Drive uutisoi Ashwinn Krishnaswamyn Twitter-julkaisusta, jossa hän valotti sitä, kuinka pieleen varsin moni on tulkinnut korealaisvalmistajan uutta logoa.
Sen jälkeen, kun ensimmäiset uudella logolla varustetut Kiat saapuivat USA:n teille keväällä 2021, lähes 30 000 ihmistä on kuukausittain tehnyt Google-hakuja hakusanalla "KN car" – ilmeisesti tarkoituksenaan selvittää, mistä automerkistä on kyse.
Kian uuden tyylitellymmän logon voi nimittäin tulkita KIA-kirjainyhdistelmän lisäksi myös KN:ksi, jossa N-kirjain on kääntynyt nurinpäin.
Jos julkaisu ei näy, katso se täältä.
Lue myös: Tältä näyttää ensimmäinen Kia, joka kantaa merkin uutta logoa
Lähteet: The Drive, Autoblog, @Shwinnabego (Twitter)