Kian uusi logo hämmentää – peräti 30 000 amerikkalaista googlaa kuukausittain olematonta automerkkiä

Sadat amerikkalaiset googlaavat päivittäin automerkkiä, jota ei ole olemassa.

Korealainen autovalmistaja Kia päivitti viime vuonna logonsa tälle vuosituhannelle. Aiempaa terävämpi brändi-ilme on ollut nähtävissä myös valmistajan uusissa autoissa, jotka ovat kokeneet suuren muodonmuutoksen.

Logomuutos ei kuitenkaan ole mitä ilmeisimmin ollut kaikkien tiedossa. Yhdysvaltalainen The Drive uutisoi Ashwinn Krishnaswamyn Twitter-julkaisusta, jossa hän valotti sitä, kuinka pieleen varsin moni on tulkinnut korealaisvalmistajan uutta logoa.

Sen jälkeen, kun ensimmäiset uudella logolla varustetut Kiat saapuivat USA:n teille keväällä 2021, lähes 30 000 ihmistä on kuukausittain tehnyt Google-hakuja hakusanalla "KN car" – ilmeisesti tarkoituksenaan selvittää, mistä automerkistä on kyse.

Kian uuden tyylitellymmän logon voi nimittäin tulkita KIA-kirjainyhdistelmän lisäksi myös KN:ksi, jossa N-kirjain on kääntynyt nurinpäin.

Jos julkaisu ei näy, katso se täältä.

Lue myös:

    Uusimmat