Urheiluautoistaan tunnettu brittiläinen Aston Martin on esitellyt uuden logonsa.
Aston Martin kutsuu "luovan identiteettinsä" uudistamista rohkeaksi, mutta ainakaan uudessa logossa muutosten väitetty rohkeus ei varsinaisesti nouse esiin.
Mikäli harjaantunutkaan silmä ei välittömästi bongaa, mikä esimerkiksi logossa on muuttunut, löytynee brändimuutoksen rohkeus jostain muualta.
Vuonna 1913 perustettu Aston Martin on tehnyt ikoniseen siipilogoonsa lukuisia viilauksia vuosien varrella. Edellinen suurempi muutos nähtiin vuosituhannen alussa. Liki nykyisellään logo on ollut vuodesta 1932 lähtien.
Uusi logo on aavistuksen verran jämäkämmän ja yksinkertaisemman näköinen. Siveltimenvedot ovat kauttaaltaan aiempaa paksumpia, ja keskellä oleva puoliympyrän muotoinen kaari on poissa. Sen sijaan teksti haukkaa logosta suuremman osan kuin vanhassa logossa.
Katso artikkelin yläpuolella olevalta videolta, miten lukuisten automerkkien logot ovat muuttuneet ajan saatossa.