Suomalaisille tuttu autovalmistaja laittoi logonsa ihan kokonaan uusiksi – olisitko tunnistanut?

Korealainen Kia on paljastanut uuden logonsa, josta saatiin esimakua jo aiemmin nähdyn konseptimallin yhteydessä. Löydät uuden logon jutun yläpuolella olevalta videolta.

Lukuisat autovalmistajat ovat viime vuosina päivittäneet logojaan tälle vuosituhannelle. Kieltämättä jo hieman vanhentuneilta näyttävät kolmiulotteiset logot ovat vaihtuneet virtaviivaisempiin ja pelkistetympiin.

Mutta siinä missä esimerkiksi Volkswagenin ja Nissanin logot ovat säilyttäneet muutoksesta huolimatta tutun muotonsa, on Kia laittanut omansa kokonaan uusiksi. Uudessa logossa Kia-teksti on aiempaa terävämpi ja tyylitellympi, ja kokonaisuus muistuttaa enemmän skarpisti piirrettyä symbolia kuin pelkkää kirjoitettua tekstiä.

Kia pyrkii isoksi nimeksi tulevaisuuden liikkumispalveluissa, ja valmistajalla katsottiinkin ilmeisesti, että uudenlainen aikakausi vaatii myös uudenlaista graafista ilmettä.

Korealaisvalmistajan uusi logo paljastettiin massiivisella pyroteknisellä esityksellä Etelä-Korean pääkaupungin Soulin taivaalla, kun 303 "pyrodronea" laukaisi ilotulitteita synkronoidussa esityksessä. Tempaus oli myös virallinen Guinnessin maailmanennätys. Voit katsoa esityksen artikkelin yläpuolella olevalta videolta.

Kia oli vuonna 2020 Suomen viidenneksi myydyin automerkki. Sen markkinaosuus oli 7,3 prosenttia. Kia-merkkisten henkilöautojen maahantuonti käynnistyi vuonna 2004.

Lue myös:

    Uusimmat