Mazda muokkasi logoaan.
Mazdalla on nyt uusi logo. Autovalmistajan uudelle logolle myönnettiin tavaramerkki Japanissa, kertoo Car and driver -sivusto.
Logo on vanhan kaltainen, mutta litteämpi, ja sen "siivet" ovat kulmikkaammat.
– [Merkin] ulkorengas on nyt pyöreämpi kuin nykyisen logon hieman neliömäinen ulkoasu. M-muodon muodostavat siivet ovat kulmikkaammat, sivusto kuvailee.
Uusi merkki. Jos kuva ei näy, katso se täällä.
Lue myös: Silmäsi eivät valehtele: Tämä on ihan oikeasti Lancian uusi logo
"Latistettu, eloton"
Merkki näyttää hyvin samalta kuin Mazdan Arata-konseptiautossa. Motor1-sivuston toimittaja piti uutta logoa elottomana.
– Kaikki yritykset tekevät sitä. Tekstuuria, persoonaa ja asennetta sisältävien logojen sijaan brändit latistavat ulkoasuaan moderniin aikaan sopivaksi, Jeff Perez kirjoitti.
– Mazda saattaa olla viimeisin uhri. Japanissa tehdyssä tavaramerkkihakemuksessa näkyy latistettu, eloton Mazda-logo. Surullista.
Mazdan logo on ollut samanlainen vuodesta 1997 lähtien.
Aiemmin Opel paljasti uuden logonsa. Vuonna 2022 Kian uusi logo hämmensi, ja peräti 30 000 amerikkalaista googlaili kuukausittain olematonta automerkkiä.
Lue myös: Kuluttajalehti paljasti 18 autoa, joiden omistajat ovat niihin kaikkein tyytyväisimpiä – Japanissa ja Koreassa saa tuulettaa
Lue myös: Outo tilanne: Mazda-kuski löysi itsensä huoltoasemalta, vaikka oli menossa aivan muualle
Katso myös: Audikin luopui "kromilogosta" 2022
2:30
Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!
Lähteet: Car and driver, Motor1