F1-kauden alkurynnistys on ollut ennalta-arvaamattomuudessaan raikas tuulahdus lajiystäville.
MAINOS
F1-kausi C Morella
Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
Video: C Moren F1-tiimi purkaa viime viikon Kiinan GP:n puheenaiheet Pitstop-ohjelmassa!
Ensimmäinen ja isoin syy aiempaa mielenkiintoisempaan alkukauteen on ollut Red Bull. Itävaltalaistalli on ollut viime vuosina pahoissa ongelmissa keväisin – ja kärsihän se nytkin tuplakeskeytyksen Bahrainissa – mutta vastapainoksi se oli hyvässä vauhdissa jo avauskisassa Australiassa ja Kiinassa se oli radan ykköstalli ratkaisuhetkillä.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
LUE MYÖS: Räikkönen ennustaa mielenkiintoista kautta – "Hyvä niin"
Toinen tekijä on Mercedes. Viimeisen neljän kauden valtias on vielä ilman voittoa, ja kolme kisan jälkeen tuntuu siltä, että saksalaistiimi on ollut kärkitalleista suurimmissa ongelmissa Pirellin renkaiden kanssa. Vaikeuksia on ollut varsinkin pehmeillä seoksilla, mikä on tuonut uusia tuulia Mercedeksen ja Lewis Hamiltonin viime vuosien dominointiin aika-ajoissa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Kolmas pyörä on Ferrari. Se tuntuu nyt vieneen Mercedeksen herruuden aika-ajoissa ja kisoissa sillä on ollut kelpo vauhti renkaalla kuin renkaalla.
Renkaista puheen ollen: Pirellin uudistus tuoda Kiinan kolme seosta jättäen superpehmeä seos välistä oli huippuveto. Tämä avasi oven yllättäville taktiikoille, minkä Red Bull hyödynsi täydellisesti.
Tämä lisää myös edellä mainittua ennalta-arvaamattomuutta – sana, joka tiivistää F1-sarjan nykytilanteen täydellisesti kolmen jättitallin välillä.
– Puhtaasti vauhdin suhteen, kun jokainen ajaa kisassa samalla renkaalla...on erittäin vaikea sanoa nokkimisjärjestystä. Mielestäni se on kiva asia. Sitä on mukava seurata, kun kukaan ei tiedä varmasti. Tilanne voi muuttua kisasta toiseen.
Kimi Räikkönen sen sanoi.
Seuraava ennalta-arvaamaton näytös on edessä reilun viikon päästä Azerbaidzhanissa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.