Kuka sanoi, ettei sähköautoon saa vetokoukkua? Volvon Polestar 2:ssa "luokkansa paras vetokyky"

0:52img
Tältä näyttää Polestar 2.
Julkaistu 19.12.2019 10:36

Ville Järveläinen

Volvon omistuksessa oleva Polestar haluaa alleviivata markkinoille ensi vuonna saapuvan Polestar 2 -sähköautonsa soveltuvuutta aktiiviseen ja monipuoliseen elämäntyyliin. Yhtiö tiedottaakin, että autoon on saatavissa myös vetokoukku.

Polestar 2 on Volvon omistuksessa olevan Polestarin ensimmäinen laajempaan massatuotantoon tuleva sähköauto.

Täyssähköinen "2" on Volvo XC40:n kanssa samalle CMA-alustalle rakentuva viistoperäinen fastback-malli, jonka tähtäimissä on ensisijaisesti Tesla Model 3. Ensimmäisenä tuotantoon tuleva malli on luonnollisesti hinnaston yläpäästä ja noin 60 000 euron hintaluokassa. Myöhemmin tarjolle tulee myös noin 40 000 euron hintainen perusmalli.

Lue myös: Kunnia uusien Volvojen ilmeestä kuuluu Thomas Ingenlathille – nyt hän kipparoi nuorta ruotsalaisvalmistajaa, jonka maailmanvalloitus on alkamassa Kiinasta ja Norjasta

Tyyriimmässä versiossa auton alustaan istutetulla 78 kWh:n akustolla Polestar 2:lle luvataan 500 kilometrin toimintamatka yhdellä latauksella.

Jalkoihin ei tälläkään sähköautolla jää, sillä 300 kilowattia (408 hv) välittyvät tiehen kaikilla neljällä renkaalla, ja vääntöä tarjoillaan mellevät 660 newtonmetriä. Nollasta sataan ehditään alle viidessä sekunnissa.

Polestar lupailee, että tämän vuoden puolella sen täyssähköisen Polestar 2:n tilaavat asiakkaat saavat autonsa ensi vuoden aikana.

polestar 2

Polestar 2:n saa myös vetokoukulla.

Koukulla vai ilman?

Polestar kertoo tiedotteessaan, että Polestar 2:een on saatavissa sähköisesti esiin kääntyvä vetokoukku runsaan tuhannen euron hintaisena lisävarusteena.

Polestar 2:lla saa vetää 1 500 kilon jarrullista peräkärryä, mikä on valmistajan mukaan enemmän kuin millään muulla tämän kokoluokan sähköautolla. Tosin, kovin moneen tämän kokoluokan sähköautoon ei ole saatavissa edes vetokoukkua.

Auton saa varustettua myös taakkatelineillä.

Lähde: Polestar

Lue myös: Onko tämä autotehdas vai taidemuseo? Kurkista Polestarin skandinaavista minimalismia huokuvaan tuotantolaitokseen

Tuoreimmat aiheesta

Sähköautot