Yksi Mercedeksen ikonisimmista malleista saa piristetyn ilmeen ensi vuodelle. Kyseessä on luonnollisesti kaksipaikkainen SL-roadster.
Malli on kokenut merkittäviä uudistuksia sekä ulkoa että sisältä. Pitkä konepelti on edelleen mallille tunnusomainen, mutta maskin ja etenkin valojen ilmettä on muutettu, minkä myötä keula on huomattavasti linjakkaamman näköinen. Sivuprofiili on klassinen takana sijaitsevan ohjaamon myötä.
Ohjaamoa on päivitetty Mercedeksen muun malliston tyyliin. Lisäksi keskikonsolista löytyy Dynamis Select -valitsin, joka tarjoaa kuljettajalle mahdollisuuden vaikuttaan moottorin, vaihteiston, jousituksen ja ohjauksen toimintaan.
Mercedes-Benz SL:n kovakatto on avattavissa ja suljettavissa nopeuteen 40 km/h saakka. Uutta on tavaratilan automaattinen sähköinen tilanjakaja. Lisäksi tavaratilaan koottua kattopakettia voi nostaa napin painalluksella ylöspäin lisätilan saamiseksi.
Uudistuksia on myös tapahtunut konepellin alla. Tarjolla on yhteensä neljä voimanlähdettä. Malliston aloittaa SL 400, jonka ahdettu V6-moottori tuottaa 270 kW (367 hv) tehon kulutuksen jäädessä lukemaan 7,7 l/100 km. Seuraavana on muistakin Mercedeksen malleista tuttu 4,7-litrainen ahdettu V8, joka tarjoilee kuljettajalle 335 kW (455 hv) tehon ja 700 Nm väännön. Näiden moottorien yhteydessä käytetään Mercedeksen uutta 9-portaista automaattivaihteistoa.
Tehonnälkäisille on toki tuttuun tapaan tarjolla kaksi AMG-versiota. Mercedes-AMG SL 63:n pellin alta löytyy 430 kW (585 hv) tehoa tarjoava tuplaturbo V8. Jos tämäkään ei riitä, niin kukkulan kuninkaana on edelleen legendaarinen SL 65, jonka niin ikään kahdella turbolla varustettu 6,0-litrainen V12 tuottaa 463 kW (630 hv) tehon ja takavetoiselle riittävän 1000 Nm väännön.
Uudistuneen SL:n hintoja ei ole vielä julkaistu. Ensi kesää ajatellen asiakastoimitukset alkavat sopivasti huhtikuussa.
Galleria