Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen ei yllättynyt S-ryhmän ruokakauppojen hinnanalennuksista.
– Ei se yllätyksenä tullut, hintakilpailu kuuluu kaupan alaan.
Saksalainen Lidl on kasvanut Suomessa huimaa vauhtia, ja se on vetänyt kuluttajia kauppoihinsa nimenomaan edullisella hinnoittelulla.
– Me olemme kohtuullisen uutena toimijana tuoneet dynamiikkaa markkinoille, olemme pakottaneet kilpailijat reagoimaan uusilla keinoilla. Näen tämän pelkästään hyvänä asiana, kuluttaja tässä voittaa, Sipponen sanoo.
Lidl seuraa kilpailijoiden toimia tarkkaan.
– Ennen joulua seurattiin Keskon hinnanmuutoksia ja katsottiin mikä vaikutus sillä on meidän hintoihin, ja nyt katsotaan mitä S-ryhmä tekee.
– Pidämme huolen siitä, että meillä on Suomessa kokonaisedullisin ostoskori, Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen sanoo.