Kotimaa: Italia Päämaja: Faenza, Italia Auto: STR13 Voimanlähde: Honda RA618H Renkaat: Pirelli Tallipäällikkö: Franz Tost Tekninen johtaja: James Key Kisakuljettajat: 10 Pierre Gasly, 28 Brendon Hartley
Formula ykkösissä 1985-2005 heikolla menestyksellä kilpaillut Minardi-talli siirtyi syyskuussa 2005 Red Bull -energiajuomayhtiön omistukseen.
Red Bullilla oli jo entuudestaan yksi F1-talli, mutta energiajuomajätti halusi perustaa eräänlaisen junioritallin voidakseen ajattaa useampia sponsoroimiaan kuljettajia kuninkuusluokassa. Uusi talli sai nimekseen Scuderia Toro Rosso. Toro Rosso tarkoittaa italiaksi punaista härkää (Red Bull).
Toro Rosso pitää päämajaansa Italian Faenzassa Minardin entisissä tiloissa. Tallin auto on perinteisesti muistuttanut kovasti Red Bullin saman tai edellisen vuoden ajokkia. Vuodesta 2010 lähtien Toro Rosso on kuitenkin joutunut suunnittelemaan ja rakentamaan autonsa aivan itse, kun säännöt kielsivät talleilta samanlaisen auton käyttämisen.
Tallin omistuspohja laajeni nopeasti, sillä ennen kuin Toro Rosso ehti edes ensimmäistä kertaa kilparadalle, oli entinen F1-kuski Gerhard Berger ostanut siitä 50 prosentin siivun.
Toro Rosso käytti kaudella 2006 muista talleista poiketen kolmelitraisia Cosworthin V10-moottoreita, joiden tehoja rajoitettiin V8-moottoreiden tasolle. Kaudella 2007 talli siirtyi muiden tavoin V8-moottoreihin saatuaan voimanlähteekseen Ferrarin koneet.
Kolmas kausi toi menestystä
Kahdella ensimmäisellä kaudella Toro Rosso ei saavuttanut mainittavaa menestystä. Kausi 2008 sujui kuitenkin tallilta loistavasti. Tulokaskuljettaja Sebastian Vettel ajoi sensaatiomaisesti paalupaikalta voittoon sadesäässä Monzan radalla. Valmistajien MM-sarjassa Toro Rosso oli peräti kuudes ennen energiajuomajätin ykköstallia Red Bullia. Marraskuussa 2008 Berger myi omistusosuutensa tallista takaisin Red Bullille.
Kaudella 2009 Toro Rosso palasi lähtöruudukon häntäpäähän ja jäi valmistajien MM-sarjassa viimeiseksi. Kaudella 2010 Toro Rosso pystyi jättämään taakseen ainoastaan sarjan kolme tulokastallia.
Seuraavalla kaudella Toro Rosso avasi kautensa huomattavasti paremmin, kun talli kasasi kauden ensimmäisellä puoliskolla enemmän pisteitä kuin edellisellä kaudella yhteensä. Sebastien Buemi ja Jaime Alguersuari johdattivat tallin lopulta kahdeksanneksi valmistajien MM-sarjassa. Toro Rosso ylitti kauden aikana 100 GP-kilpailun rajapyykin.
Peruutusvaihde päällä
Kausi 2012 ei sujunut tallilta edellisen kauden tavoin. Uudet kuskit Daniel Ricciardo ja Jean-Eric Vergne saalistivat kahdesta ensimmäisestä kisasta viisi pistettä, mutta seuraavat yhdeksän GP:tä kuskit tahkoivat ilman pisteitä. Talli petrasi kauden loppua kohden, mutta lopputuloksissa pisteitä kasaantui vain vähän yli puolet edelliskauden saaliista. Valmistajien MM-sarjassa Toro Rosso sijoittui yhdeksänneksi.
Ricciardo ja Vergne jatkoivat tallin kisakuskeina myös kaudella 2013. Molempien kuljettajien hajapisteiden myötä Toro Rosso sijoittui valmistajien sarjassa kahdeksanneksi.
Kaudella 2014 Ricciardo siirtyi Red Bullin ykköstalliin, ja Vergne jatkoi Toro Rossolla venäläisen Daniil Kvjatin kanssa. Toro Rosso siirtyi myös käyttämään Renault'n voimayksiköitä. Molemmille kuljettajille kirjattiin kauden aikana hajapisteitä ja 30 yhteispistettä toivat Toro Rossolle valmistajien sarjassa seitsemännen sijan.
Kaudelle 2015 Toro Rosso laittoi kuljettajakaksikkonsa uusiksi. Kahden tulokaskuskin Max Verstappenin ja Carlos Sainz juniorin muodostama pari oli F1-historian nuorin. Nuorukaiset osoittivat kuitenkin olevansa valmiita F1-sarjaan. Verstappen ja Sainz keräsivät Toro Rossolle kauden aikana 67 MM-pistettä, joilla heltisi seitsemäs tila valmistajien MM-sarjassa. Ilman Renault'n voimayksikön luotettavuusongelmia pistesaalis olisi voinut olla huomattavasti suurempi.
Kaudella 2016 Toro Rosso palasi Ferrarin moottoreiden käyttäjäksi. Kuljettajina jatkoivat Verstappen ja Sainz. Tuloksena oli 63 pistettä ja MM-sarjan seitsemäs sija.