Vertailukelpoinen liikevoitto nousi viime vuodesta 18 prosenttia ja oli 13,1 miljoonaa euroa, ja liikevaihto kasvoi 9 prosenttia 47,9 prosenttiin. Vertailukelpoinen liikevoittomarginaali kipusi 27,4 prosenttiin.
Kansainvälinen liikevaihto nousi 13 prosenttia, ja kotimaassa vähittäismyynti ylsi lähes vertailukauden ennätystasolle.
Aasian markkinoilla Marimekko avasi katsauskaudella yhdeksän uutta myymälää partnerien kanssa. Kolme uusista liikkeistä sijaitsee uusissa kohdemaissa Singaporessa ja Vietnamissa, ja katsauskauden jälkeen Marimekko on avannut ensimmäisen liikkeensä Malesiassa.
– Kasvavat markkinat, vahva brändin sopivuus ja toimivaksi todettu partnerimalli luovat hyvän perustan Marimekon monikanavaisen kasvun kiihdyttämiselle Aasiassa, Alahuhta-Kasko sanoi.
Katse maailmalla
Marimekko pyrkii lähivuosina kasvattamaan liiketoimintaansa ja kasvuaan etenkin maailmalla.
Aasian lisäksi myös Skandinavia on Marimekolle tärkeä kohde. Tukholmaan avattiin uusi lippulaivamyymälä syyskuussa, ja Kööpenhamina sai omansa lokakuussa.
– Lähestymme tärkeimpiä markkinoitamme avainkaupunkien kautta. Tavoitteemme on rakentaa avainkaupunkeihin monikanavainen ekosysteemi sekä vahva paikallinen Marimekko-yhteisö ja tavoittaa näin kuluttajat heille tärkeissä kanavissa ja hetkissä, toimitusjohtaja kuvasi.
9:05