Marimekossa vauhti kiihtyi

Marimekko kuvituskuva myymälä Helsinki Mikonkatu 2018
Design-yhtiö Marimekko ylsi vahvaan kasvuun heinä-syyskuussa.
Julkaistu 08.11.2023 08:52

MTV UUTISET – STT

Vertailukelpoinen liikevoitto nousi viime vuodesta 18 prosenttia ja oli 13,1 miljoonaa euroa, ja liikevaihto kasvoi 9 prosenttia 47,9 prosenttiin. Vertailukelpoinen liikevoittomarginaali kipusi 27,4 prosenttiin.

Kansainvälinen liikevaihto nousi 13 prosenttia, ja kotimaassa vähittäismyynti ylsi lähes vertailukauden ennätystasolle.

Tiina Alahuhta-Kasko  (kuva: Marimekko)

Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko toteaa, että etenkin Aasian markkinat ovat yhtiölle tärkeät. 

Aasian markkinoilla Marimekko avasi katsauskaudella yhdeksän uutta myymälää partnerien kanssa. Kolme uusista liikkeistä sijaitsee uusissa kohdemaissa Singaporessa ja Vietnamissa, ja katsauskauden jälkeen Marimekko on avannut ensimmäisen liikkeensä Malesiassa.

– Kasvavat markkinat, vahva brändin sopivuus ja toimivaksi todettu partnerimalli luovat hyvän perustan Marimekon monikanavaisen kasvun kiihdyttämiselle Aasiassa, Alahuhta-Kasko sanoi.

Katse maailmalla

Marimekko pyrkii lähivuosina kasvattamaan liiketoimintaansa ja kasvuaan etenkin maailmalla. 

Aasian lisäksi myös Skandinavia on Marimekolle tärkeä kohde. Tukholmaan avattiin uusi lippulaivamyymälä syyskuussa, ja Kööpenhamina sai omansa lokakuussa.

– Lähestymme tärkeimpiä markkinoitamme avainkaupunkien kautta. Tavoitteemme on rakentaa avainkaupunkeihin monikanavainen ekosysteemi sekä vahva paikallinen Marimekko-yhteisö ja tavoittaa näin kuluttajat heille tärkeissä kanavissa ja hetkissä, toimitusjohtaja kuvasi.

9:05img

Katso myös: Ikea ja Marimekko yhteistyöhön – liittyykö brändien yhdistämiseen riskejä?

Lue myös: Nämä ovat Suomen 10 houkuttelevinta työnantajaa – listalla ensi kertaa Puolustusvoimat

Tuoreimmat aiheesta

Marimekko