Mercedeksen nimimuutokset saavat jatkoa malliston suurimmasta maasturista. Aikaisemmin pelkällä GL-nimellä kulkenut malli saa nimensä jatkoksi S-kirjaimen.
Uusi GLS täydentää Mercedeksen maasturimallistoa, johon kuuluvat edellä mainitun lisäksi GLA, GLC, GLE ja G-sarja. GLS on näistä ylellisin ja se yhdistää maastokykyisyyden ja ylellisyyden. Auto on myös aina 7-paikkainen.
GLS on saanut uutta ilmettä keulan, helmojen ja takavalojen uudella muodolla. Tarjolle on tullut myös uusia varustepaketteja ja värejä. Kuljettajan paikalta huomaa ensimmäisenä uuden mittariston, uuden ratin sekä uudistetun Comand-järjestelmän. Hieman yli 5,1 metrin mittaiseen autoon saa parhaimmillaan lastattua tavaraa 2,3 kuution verran, joten tarvittaessa GLS käy hyvin vaikka muuttoapuun.
Moottorivaihtoehtoja on neljä. Perusmallina toimii GLS 350 d, jonka pellin alta löytyy tuttu 3,0-litrainen 258 hevosvoimainen V6-diesel. Bensapuolella GLS 400 nimellä kulkevan mallin perusmoottorina on niin ikään 3,0-litrainen ja tupla-ahdettu V6, joka tuottaa 333 hevosvoimaa. GLS 500:n vauhdista puolestaan vastaa 4,4-litrainen tuplaturbo V8 ja sen 455 hevosvoimaa. Malliston huipulta löytyy 585 hevosvoimainen Mercedes-AMG GLS 63 4Matic. Kaikki mallit ovat nelivetoisia ja AMG-mallia lukuun ottamatta vaihteistona toimii uusi 9-portainen 9G-Tronic-automaattivaihteisto. AMG:ssä vaihdot hoitaa AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.
GLS:n vakiovarustelu on kattava pitäen sisällään muun muassa CPA Plus -törmäyksenesto-, sivutuuli- ja vireystila-avustimen sekä Pre-Safe-järjestelmän. Dynamic Select -ajotilavalitsin kuuluu myös vakiovarustukseen.
Uuden GLS:n myynti alkaa Suomessa marraskuussa. Ensimmäiset asiakkaat saavat autonsa maaliskuussa 2016.