Ferrarin perjantaina julkistaman uuden F1-auton kuvia on helppo verrata vuodentakaiseen ajokkiin.
Muuttivien sääntöjen myötä auton sivuponttoonien ilmanottoaukot muottavat huomattavasti muotoaan. Auton nokka on muuttuneesta etusiivestä huolimatta varsin samanlainen kuin kauden 2016 autossa.
Auton takasiipi laskee 15 sentillä alaspäin ja levenee 20 senttiä. Kuskin pään yläpuolella oleva moottorin ilmanottoaukko on suunniteltu kokonaan uusiksi ja pientä eroavaisuutta on havaittavissa myös etujousituksen vipuvarsissa.
Kuvan nuolta painamalla pystyt vertaamaan vuosien 2016 ja 2017 autojen eroja.
Galleria etu
Sivuprofiilissa näkyy Ferrarin selvästi erottuvin uudistus. Suuressa osassa julkistetuista autoista moottorikatteiden perässä on niin sanottu "hainevä", joka on Ferrarilla valkopohjainen, Italian lipulla koristeltu aerodynaaminen yksityiskohta. Esimerkiksi Mercedeksellä vastaavaa evää ei juurikaan ole. Sivusta näkee myös hyvin, miten auton takasiipi on muuttanut muotoaan ja kulmaansa.
Galleria sivu
Ylhäältä katsottuna näkyy etusiiven rajuin muutos. Uusissa säännöissä etusiivestä tulee nuolen muotoinen. Samasta kulmasta erottuu myös Ferrarin voimakkaasti eteenpäin työntyvä ilmanohjaimena toimiva pohjalevy, joka sijaitsee sivuponttoonien etupuolella.
Galleria ylä