Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Näin Räikkösen uusi auto eroaa edeltäjästään: kuvat ennen ja jälkeen

Julkaistu 25.02.2017 07:00
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Ferrarin perjantaina julkistaman uuden F1-auton kuvia on helppo verrata vuodentakaiseen ajokkiin.

Muuttivien sääntöjen myötä auton sivuponttoonien ilmanottoaukot muottavat huomattavasti muotoaan. Auton nokka on muuttuneesta etusiivestä huolimatta varsin samanlainen kuin kauden 2016 autossa.

Auton takasiipi laskee 15 sentillä alaspäin ja levenee 20 senttiä. Kuskin pään yläpuolella oleva moottorin ilmanottoaukko on suunniteltu kokonaan uusiksi ja pientä eroavaisuutta on havaittavissa myös etujousituksen vipuvarsissa.

Kuvan nuolta painamalla pystyt vertaamaan vuosien 2016 ja 2017 autojen eroja.

Galleria etu

Sivuprofiilissa näkyy Ferrarin selvästi erottuvin uudistus. Suuressa osassa julkistetuista autoista moottorikatteiden perässä on niin sanottu "hainevä", joka on Ferrarilla valkopohjainen, Italian lipulla koristeltu aerodynaaminen yksityiskohta. Esimerkiksi Mercedeksellä vastaavaa evää ei juurikaan ole. Sivusta näkee myös hyvin, miten auton takasiipi on muuttanut muotoaan ja kulmaansa.

Galleria sivu

Ylhäältä katsottuna näkyy etusiiven rajuin muutos. Uusissa säännöissä etusiivestä tulee nuolen muotoinen. Samasta kulmasta erottuu myös Ferrarin voimakkaasti eteenpäin työntyvä ilmanohjaimena toimiva pohjalevy, joka sijaitsee sivuponttoonien etupuolella.

Galleria ylä

Lisää aiheesta:

Tältä näyttävät F1-autot ensi kaudella – silmä kiinnittyy heti merkittävään muutokseenFerrarin uuden F1-auton kuvat saivat insinööriltä huvittavan vastaanoton: "Ihan hyvää työtä tehty"F1-tallin radikaali värimuutos paljastaa uudesta autosta herkullisen yksityiskohdanKimi Räikkösen autosta nousee esiin mehukkaita yksityiskohtia: "Erilainen, omanlainen muotoilu"Ferrarilta shokki-iskun kokenut Mercedes palasi uudistuneena – ”Jokainen osa vaihtunut”Kimi Räikkösen uuden auton yksityiskohdat alkavat paljastua – Ossi Oikarinen käy läpi Alfa Romeon tekniset ratkaisut
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen08:02
    Red Bull

    Red Bullilta lähtenyt pomo lataa skandaaliväitteitä Christian Hornerista – "Likaista peliä"

  • 13.12.09:08
    Aston Martin

    Ralf Schumacher vaatii: Huippulupaus F1-kohukuskin tilalle – "Ansaitsee 1 000 kertaa enemmän"

  • 9.12.16:51
    Red Bull

    Red Bull -pomo lähtee: "Todella surullista"

  • 8.12.12:25
    Red Bull

    Red Bullilla tuulee: Helmut Marko lähtökuopissa? – "Voin vain kiittää häntä"

  • 8.12.10:53
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamiltonille riitti – "Irtaudun täysin yhteiskunnasta"