Ensimmäistä kertaa yleisölle esitelty Kimi Räikkösen uusi Alfa Romeo tarjoaa hyvän silmäyksen siitä, mitkä kohdat F1-autoissa ovat kokeneet suurimmat muutokset tähän kauteen tultaessa. C Moren asiantuntija Ossi Oikarinen esittelee Kimin autoa yksityiskohtaisen kuvan perusteella.
LUE MYÖS: ”Voi ei, Kimi!” – F1-sarja julkaisi videon Räikkösen värikkäästä testialoituksesta
Sääntömuutokset ovat iskeneet kovimmin autojen etu- ja takasiipiin. Niihin on tullut lisää kokoa, mutta etusiiven osalta säännöt rajoittavat suunnittelutyötä paljon entistä enemmän.
Vaikka etusiipiä on yksinkertaistettu paljonkin, vieläkään ne eivät ole kovinkaan suoraviivaisia.
ꟷ Kuten nähdään, niin näissä on se trendi, että siipi kapenee hyvin huomattavasti ulkoreunaa kohti. Päätylevyn muoto on paljon yksinkertaisempi kuin aiemmin, Oikarinen esittelee Alfa Romeon keulasta otettua kuvaa.
Toinen huomio kohdistuu auton keulaan, josta työntyy esiin muurahaiskarhua muistuttava nokka, jollainen on aiemmin ollut esimerkiksi Red Bullin autossa.
ꟷ Missään säännöissä ei sanota, että sen pitäisi olla täyttä tavaraa, vaan siinä saa myös olla aukkoja, ja tässä on käytetty tätä hyväksi, Oikarinen sanoo.
Videolla Oikarinen esittelee myös, millaisia muutoksia jarrut ja moottorin ilmanotto ovat kokeneet talven aikana.