Ferrarin esiteltyä kuvia ja videoita uudesta F1-autostaan pitkän uran formulainsinöörinä tehneen C Moren asiantuntijan Ossi Oikarisen huomio kiinnittyi kohtiin, joita salattiin parhaan mukaan.
LUE MYÖS: Ferrarin leiristä kuuluu hurjia – tehtaalla tapahtunut iso harppaus: "Odotan, ettei vauhti ole enää niin suuri ongelma"
Ferrari julkisti uuden SF21-autonsa keskiviikkona. Autoa esiteltiin eri kulmista, mutta kaksi kauden mielenkiintoisinta uudistusta, peräpään diffuusorin muutokset ja uudelleen suunniteltu pohjalevy loistivat poissaolollaan.
– Vähän epäselvät kuvat, kuten pitääkin olla. Takana diffuusori on mahdollisimman paljon peitetty, samoin lattian kiinnostavat osat. Eli ihan hyvää työtä tehty, Oikarinen vitsaili kuvat nähtyään.
– Niin kuin Mercedeksenkin tapauksessa, merkittävimmät jutut näytetään vasta Bahrainissa, hän lisäsi.
Uudistuksia keulassa ja etusiivessä
Sen sijaan keulan ilmanohjausaukot, nokassa sieraimia muistuttavat reiät näyttävät uudenlaisilta. Näistä rei’istä ilma ohjataan keulan sisään ja työnnetään ulos keulaosan päältä etuakselin jälkeen.
– Etusiipi on aika korkea, mutta sen elementit laskevat vielä aika paljon päätylevyjä kohti. Ehkä eivät enää ihan niin dramaattisesti kuin esimerkiksi Alfa Romeolla, Oikarinen kommentoi.
– Keulan takana näkyy heti, miten ilmaa ohjataan pienillä pystysuorilla sivuohjaimilla.
Oikarinen näkee myös uutta muotoilua moottorikatteiden ilmanottoaukoissa sekä sivuilla että kuljettajan pään yläpuolella.
Uudet F1-autot nähdään ensi kertaa päivänvalossa rataolosuhteissa perjantaina Bahrainissa käynnistyvissä kolmen päivän talvitesteissä.
Jokaisen testipäivän kulkua seurataan MTV Urheilun verkkosivuilla. Iltaisin C More tiivistää päivän annin erikoislähetyksessään.