Uusi Megane näyttää entistä menevämmältä, eikä ihme, sillä mittasuhteet ovat muuttuneet nykytrendien mukaisesti. Renaultin uutuus on esillä Frankfurtin autonäyttelyssä.
Megane on kasvanut pituutta (64 mm), mutta samalla muuttunut entistä matalammaksi (-25 mm). Se siis halaa tietä entistä tiukemmin. Menevää olemusta tukee myös erittäin pitkän akseliväli (2 669 mm), joten korin ylitykset sekä edessä että takana ovat melko lyhyet.
Muodoissa on tiettyä samaa pyöreyttä kuin esimerkiksi Cliossa, mutta muotoihin on tullut myös lisää terävyyttä. Sukunäkö tuoreeseen Talismaniin on selvä. Keulan ilmettä hallitsevat isot viirumaiset silmät. Uuden pohjalevyn myötä auton tekniikka on ajan tasalla niin moottoreiden kuin erilaisten kuljettajaa avustavien järjestelmienkin osalta. Näiden käyttö on mukavaa ison pystysuuntaisen ja 8,7-tuumaisen kosketusnäytön avulla. Ohjaamossa näkyy tietty ranskalainen mukavuuden tavoittelu ja esteettisyys – verhoiluvaihtoehtoja on peräti viisi. Ne ovat tosin kaikki tummia.
Moottoreista pihein on 110-heppainen diesel (86 g/km / 3,3 l/100 km) ja urheilullisin GT-version keulalta löytyvä 205-heppainen bensaturbo. Sen jatkeena on 7-portainen kaksoiskytkinautomaatti.