Ammattimies näyttää, kuinka pyörien jälkikiristys tehdään viimeisen päälle oikein. Hän varoittaa videolla suorittamasta jälkikiristystä momenttiavaimella ennen kuin toinen tärkeä asia on tehty – erityisesti, jos renkaat on vaihdettu liikkeessä.
Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen muistuttaa, että pyörien jälkikiristys on toimenpide, jota ei pidä missään nimessä ylenkatsoa.
Vaikka pyöriä kiristelisi renkaanvaihdon jälkeen vuosikymmenien ajan "turhaan", voi kaikki työ maksaa itsensä kerralla takaisin, kun sattuu kohdalle se hetki, että vanteen ja pyörän navan väliin onkin jäänyt hiekanmurunen jauhamaan ja löysyttämään pultteja.
– Jos tällä jälkikiristyksellä pystyy välttämään sen pyörän irtoamisen, niin ihan varmasti kuittaantuu ne niin sanotusti turhat jälkikiristykset, joita on parinkymmenen vuoden ajan tehnyt, Vesalainen toteaa.
Kuinka paljon renkaanvaihdon jälkeen tulisi ajaa ennen jälkikiristystä? Mitä täytyy tehdä ennen kuin pulteille näyttää momenttiavainta? Katso artikkelin yläpuolella olevalta videolta, miten ja millaisin välinein pyörien jälkikiristys tulee hoitaa ja millaisia asioita on pidettävä mielessä.