Sami Pajari on tehnyt tällä kaudella vaikutuksen Toyotan Rally1-auton ratissa.
Pajari teki Rally1-debyyttinsä elokuussa Suomen MM-rallissa, missä hän hieman kankean alun jälkeen pääsi loistavaan vauhtiin. Suomalaiskuskin tulos oli komea nelostila.
Viikko sitten ajetussa Chilen MM-rallissa Pajari näytti jälleen tasonsa. Itselleen vieraammassa kisassa hän ajoi avauspäivän lähes samaa vauhtia kärjen kanssa, mutta pudotti hieman seuraavina päivinä vauhtiaan vaikeissa olosuhteissa. Tulos oli jälleen hyvä, kuudes.
LUE MYÖS: Kalle Rovanperä ikonisen 80-luvun Toyotan rattiin
Tallipäällikkö Jari-Matti Latvala ei voinut kuin kehua Toyota-suojatin suorituksia.
– Hän teki juuri sen, mitä halusimme. Emme olisi voineet pyytää enempää. Halusimme hänen ajavan tasaisesti ja pystyimme näkemään, että häneltä löytyy vauhtia, Latvala arvioi.
– Hän itse sanoi, että olisi voinut ajaa kovempaakin. Sanoin hänelle, ettei siihen ole tarvetta tässä tilanteessa. Halusimme vain saada hänelle enemmän kilometrejä ja paremman fiiliksen autossa.
Mutta mitä Pajarille tapahtuu tulevaisuudessa? Pajari kilpailee kahden viikon kuluttua jälleen Toyotan Rally1-autolla Keski-Euroopan MM-rallissa. Kauden päättävässä Japanin MM-rallissa hänellä on allaan Toyotan Rally2-auto, jolla hän taistelee WRC2-luokan mestaruudesta.
Latvalan kommentit antavat ymmärtää, että Pajarille puuhataan kulisseissa jo sopimusta, joka takaisi hänelle enemmän Rally1-kisoja ensi kaudella.
– Kun on ottanut tällaisia askelia eteenpäin, uusia askelia on otettavissa tulevaisuudessa. Näkemäni perusteella olen todella rohkaistunut näkemään häntä ajamassa useammissakin kisoissa ensi vuonna, Latvala linjasi.
Vihjailetko jotain?
– Käymme keskusteluja, mutta päätöstä ei ole vielä tehty, kuului Latvalan vastaus.
Toyota ei ole vielä julkistanut ensi kauden lopullista kuljettajakokoonpanoaan. Mahdollista on, että Pajari voisi jakaa Toyotan yhdessä Rally1-autossa ajovastuuta esimerkiksi Sebastien Ogierin kanssa.