Snapchat-sovellus on uudistumassa merkittävällä, mutta ei kuitenkaan täysin mullistavalla tavalla. Nyt esitelty muutos tulee päivityksenä kaikille Snapchat-käyttäjille tulevien viikkojen aikana – pieni määrä käyttäjiä näkee muutoksen jo tällä viikolla. Muutoksista kertoo nyt muun muassa Recode-sivusto.
Jatkossakin Snapchat-sovelluksen keskeinen avausnäkymä on kamera, jossa ei ole tapahtumassa merkittäviä muutoksia. Sen sijaan jatkossa kameran vasemmalta ja oikealta puolelta löytyvät näkymät kokevat merkittäviä uudistuksia. Aiemmin kameran oikealta puolelta löytynyt Tarinat-näkymä poistuu sellaisenaan kokonaan. Kavereiden tarinat näkyvät jatkossa vasemmalla puolella yhdessä viestien kanssa. Aiemmin Chat-nimellä kulkenut näkymä muuttuu näin Kaverit-näkymäksi. Kameran oikealle puolelle jää Discover-osio, jossa esillä ovat myös Snapchat-show’t sekä suositut tarinajulkaisut, käytännössä siis muu kuin seurattujen kaverien sisältö.
Jatkossa jako on selkeämpi kavereihin vasemmalla ja kaikkeen muuhun kameran oikealla puolella.
Lisäksi Snapchat tuo tavallaan takaisin automaattisen siirtymään seuraavaan katseltavaan tarinaan – tosin suoran siirtymän sijaan siirtymä seuraavaan tarinaan pitää jatkossa vahvistaa yhdellä painalluksella. Tähän asti aiempien muutosten jälkeen Snapchatissa piti erikseen valita tarinat katseltavaksi, jos halusi katsella useita tarinoita putkeen.
Lisäksi Snapchat alkaa jatkossa myös järjestellä sisältöjä enemmän sen mukaan, minkä se kokee kiinnostavaksi käyttäjälle. Esimerkiksi uudessa Kaverit-näkymässä ylimpänä näkyvät kaverit, joiden kanssa Snapchat ennakoi haluttavan keskustella. Samoin Discover-näkymässä tarjotaan sisältöä perustuen yhä vahvemmin käyttäjän mieltymyksiin. Räätälöity aikajana on jo arkea Facebookissa ja Twitterissä, ja nyt Snapchat ottaa askeleita samaan suuntaan.
Lisäksi muutoksissa Discover-osio saa lisää sisältöä. Mukaan tulee muun muassa tietyn suosion saavuttavia tarinajulkaisuja, vaikka ne eivät olisikaan peräisin varsinaisilta julkkiksilta. Discover-osiosta löytyy myös Snap Map -kartan julkaisuja, kuin myös edelleen mediatalojen ja muiden julkaisijoiden tarinat sekä Snapchat-show’t.
Snapchatin takana oleva Snap-yhtiö pyrkii muutoksilla tekemään palvelustaan kiinnostavamman. Facebook on kopioinut ahkerasti Snapchatin toimintoja omiin sovelluksiinsa erittäin menestykkäästi, millä on ollut vaikutuksensa Snapchatin käyttäjämäärän kasvun merkittävään hidastumiseen.