Moni suomalainen katsoo viihteensä suoratoistopalveluista. Jo yli neljännes (26 prosenttia) kaikesta katseluajasta käytetään suoratoistopalveluiden kautta, kertoo TNS:n tuore tutkimus.
Tutkimuksen mukaan 55 prosenttia suomalaisista käyttää käyttää jotain suoratoistopalvelua päivittäin.
YouTube on kunkku
Kaikista suoratoistopalveluista Suomessa YouTuben viikkotavoittavuus on suurin: Joka toinen suomalainen (49%) katsoo palvelua viikottain.
Toiseksi suurin on YLE Areena (35%). Kolmantena tulevat Facebook-videot (35%). MTV:n Katsomon viikkotavoittavuus on 17 prosenttia.
Kauempana tulevat ISTV (14%), ILTV (13%), Ruutu (12%) ja Netflix (11%).
Huomiota herättävää on, että jo yli 40 prosenttia palveluiden käyttäjistä on yli 50-vuotiaita.
2,3 miljoonaa suomalaista katsoo YouTubea vähintään viikoittain ja joka neljäs suomalainen tilaa vähintään yhtä YouTube-kanavaa.
Vaikka YouTuben vloggaajatähdet ovat nuoria, niin YouTuben katsominen ja käyttäminen on koko kansan viihdettä, 58 prosenttia YouTuben käyttäjästä on yli 35-vuotiaita.
Kyselyyn vastasi 1 412 yli 15-vuotiasta henkilöä 28.10.–10.11.2015 välillä.