Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Helsinkiläiskaupasta tuli ilmiö – ihmiset jonottavat 30 euron suklaalevyä

9:30img
Mitkä amerikkalaisherkut kiinnostavat suomalaisia asiakkaita ja miltä näyttää 30 euron suklaalevy? Katso videolta haastattelu.
Julkaistu 05.11.2024 17:32

Petra Tuominen

petra.tuominen@mtv.fi

Toimittajan kuva

Jonna Hellgren

jonna.hellgren@mtv.fi

Huomenta Suomessa vierailtiin viime viikolla someilmiöksi nousseessa herkkukaupassa. 

Amerikan herkuista on muodostunut Suomessa pienimuotoinen someilmiö. Helsingissä toimiva Hello America -herkkukauppa on erityisesti nuorison suosiossa, ja monet hakevat myymälästä jenkkituotteita maisteluun nimenomaan sosiaalisen median innoittamana. 

Huomenta Suomi vieraili Amerikan herkkuja kauppaavassa liikkeessä lokakuun viimeisenä päivänä.

Lue myös: Prime-juomat vakavissa ongelmissa

Vaalit näkyvät myynneissä

Hello American markkinointipäällikkö Nicole Lamaran mukaan myös Yhdysvaltain presidentinvaalit ovat näkyneet myynneissä.

Yhdysvaltojen presidentinvaalien vaalipäivä on 5. marraskuuta. Suomen aikaan tulokset alkavat selvitä keskiviikkoaamuna 6. marraskuuta.

– Vaalit näkyvät erittäin mukavasti meidän myyneissämme. Kyllä amerikkalaisuus kiinnostaa.

Herkkuja on haettu muun muassa vaalivalvojaisiin ja suosituimpia tuotteita ovat olleet erilaiset sipsit, suklaat ja muut makeiset.

"Otettiin riski ja se riski kannatti"

Monet kaupasta löytyvät tuotteet ovat ihmisille tuttuja esimerkiksi jo 1990-luvun elokuvista, YouTubesta ja muualta sosiaalisesta mediasta. Lamaran mukaan tämä oli yksi syy siihen, miksi yritys alun perin perustettiin.  

– Harmitti, että näitä tuotteita ei löytynyt Suomesta. Siitä lähettiin kehittelemään. Otettiin riski ja se riski kannatti. Tästä on tullut todella iso hitti.

TikTok on ollut tärkeä markkinointikanava myymälälle. Käyttäjien jakamat testausvideot ovat toimineet houkuttimina uusille asiakkaille.

Yhtenä esimerkkinä menestystuotteista ovat muun muassa Prime-juomat, jotka yritys toi aikoinaan ensimmäisenä Suomeen.

Lue myös: Sipsipussi 11,90 euron tarjouksessa suomalaiskaupassa – syy hämmästyttävään hintaan on yksinkertainen

30 euron suklaalevystä oma varausvihko

Tällä hetkellä yksi erittäin suosittu tuote on muun muassa 30 euroa maksava suklaalevy. Kyseessä on Dubaista lähtöisin oleva herkku, joka yhdistelee suosittua knafeh-jälkiruokaa, pistaasitahnaa sekä suklaata.

– Se täyte on se juttu siinä. Tuotteesta tuli todella iso TikTok-hitti ja kysyntä oli kovaa. Sitä myydään nyt monessa maassa. Hinta perustuu pistaasitahnaan, koska pistaasi on todella kallista. 

Lamaran mukaan suklaalevyä myydään kovasta hinnasta huolimatta todella paljon, ja tuotetta joutuu jopa jonottamaan

– Ennakkovarauksia tulee ja meillä on varausvihko.

Katso jutun yllä olevalta videolta, mitkä muut Amerikan herkut trendaavat tällä hetkellä.

Lue myös: Uudesta juomasta tuli heti "järjetön hitti" kaupoissa: "Myytiin loppuun alta aikayksikön"

Tuoreimmat aiheesta

Ruokakauppa