Hintakilpailu suomalaisten ruokakauppojen välillä kiristyy jälleen. Nyt Kesko ilmoitti uusista hinnanalennuksista.
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla uutisoitiin tammikuussa S-ryhmän päätöksestä pudottaa 400 Xtra-tuotesarjan tuotteen hintoja keskimäärin viidellä prosentilla. Hinnat laskivat tuolloin valtakunnallisesti kaikissa Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa.
S-ryhmä tiedotti tammikuussa suurimpien hinnanalennuksien näkyvän naudan jauhelihassa, kookosmaidossa, pikakaurahiutaleissa sekä suklaahippucookieissa.
Lue myös: Kahvitarjous hämmentää: 10 sentillä "pahaa K-menu-kahvia"
Keskokin pudotti hintoja: Nämä tuotteet halpenevat
Nyt hinnanalennuksista tiedottaa puolestaan Kesko. K-ryhmän kaupoissa myytävien noin 200 K-Menu-tuotteen hintoja lasketaan kilpailijan tavoin keskimäärin viisi prosenttia, parhaimmillaan jopa 30 prosenttia. Hinnanalennukset astuvat voimaan keskiviikkona 14.2.2024.
Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Harri Hovi kertoo, että K-ryhmässä on jo aiemmin laskettu esimerkiksi 300 Pirkka-tuotteen hintaa.
Lue myös: Lidlin punalapputuotteisiin muutos
Tarjoustuotteet kiinnostavat suomalaisia
Keskon mukaan edullisten perustuotteiden kysyntä on viime vuosina kasvanut ja esimerkiksi viimeisen puolen vuoden aikana K-Menu-tuotteiden myynnissä on nähty 30 prosentin kasvu.
Tuotteiden perushintojen lisäksi jatkuvan arvioinnin kohteena ovat Hovin mukaan tarjoukset, joita suomalaiskodeissa seurataan tarkasti.
– Tuoreen kyselymme mukaan lähes 90 prosenttia asiakkaista seuraa ja hyödyntää tarjouksia, Hovi sanoo ja lupaa, että tarjousten määrää lisätään jatkossa.
Myös S-ryhmä ja Lidl ovat aiemmin kertoneet tarjoustuotteiden suosion kasvusta. Lidl muun muassa tiedotti helmikuussa uudistavansa punalapputuotekäytäntöään hieman käyttäjäystävällisemmäksi.