Kesko aikoo alentaa 700 tuotteen hintoja Citymarketissa. Näin yhtiö lähtee mukaan Lidl-kauppaketjun aloittamaan ruoanhintojen alennuskisaan. Asiasta uutisoi Taloussanomat.
Videolla kerrotaan, millaisen ostoryntäyksen Lidlin 15 lenkkarit aiheuttivat.
Keskon valikoimajohtaja Harri Hellman kertoo Taloussanomille, että K-ruokakauppaketjut seuraavat tarkkaan Lidlin tekemiä laajoja tuotealennuksia ja tarvittaessa Kesko on valmis laskemaan omien tuoteryhmiensä hintoja. Ruokakaupassa hinnalla on todella iso merkitys.
Viime viikolla Lidl ilmoitti alentavansa 300 tuotteen hintaa pysyvästi. Alennukset yhtiö tinkii katteista. Lisäksi SOK:n toimitusjohtaja Taavi Heikkilä kertoi S-ryhmän olevan valmis reagoimaan Lidlin hinnan alennuksiin.
Lue myös: S-ryhmä lähtee Lidlin julistamaan hintasotaan uhmakkaana: "Emme tule antamaan tuumaakaan periksi" – koko kauppaketjua aiotaan uudistaa
Hinnanalennuksia tulossa joka tapauksessa
Hellmann painottaa, että ensisijaisesti K-ruokakaupat pyrkivät turvaamaan tuotevalikoimiensa laadukkuuden, monipuolisuuden ja kotimaisuuden. Tuotantokustannuksia matalammilla hinnoilla myyminen voi johtaa epäterveeseen tilanteeseen.
Syksyllä Kesko aikoo Hellmannin mukaan joka tapauksessa alentaa noin 700 tuotteen ostohintoja Citymarketissa. Ketju pudottaa hintoja myymälöissään säännöllisesti. Näkyvimpänä hintamarkkinoinnin keinona tulevat pääasiassa olemaan erikoistarjoukset.
LUE MYÖS: S-ryhmä läväytti tiskiin kovimmat hitit: Näitä karkkeja ja keksejä suomalaiset hamstraavat ruokakaupasta juuri nyt – arvaatko ykköset?
LUE MYÖS: S-marketien ja Prismojen kassoilla kokeiltiin "yhden viivakoodin taktiikkaa" – hittihän siitä tuli: Vähemmän jonottamista, nopeampi kauppareissu
Lähde: Taloussanomat